به گزارش پارس به نقل از ایسنا، عدنان محمود در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خرسندی از سخنان ارزشمند وی و سایر مراجع و علما در خصوص وضعیت سوریه و رهنمون ها در این زمینه گفت: متاسفانه جریانات موجود در سوریه، در خدمت اسرائیل و اهداف شومش هستند زیرا اسرائیل به دنبال تکه تکه شدن سوریه می باشد.

عدنان محمود اذعان داشت: حلقه جدید حملات تروریستی در سوریه در حقیقت جنگ علیه ملت مسلمان می باشد و دشمن در منطقه جنگ مذهبی و طایفه ای برای کشتار مسلمانان ایجاد کرده است.

وی کشتار مظلومانه مردم، علما و غیرنظامیان در سوریه را محکوم کرد و افزود: استراتژی جدید اسرائیل و استکبار جهانی، ایجاد تفرقه میان مسلمانان است و این جدایی و جنگ فرقه ای به نفع منافع اسرائیل است.

وی یادآورشد: ارتش سوریه همچنان انسجام و وحدت خود را حفظ کرده و در مقابل حملات ددمنشانه دشمن ایستاده و در دفاع از حکومت بشار اسد به عنوان یکی از رهبران بزرگ، شجاع و مدبر، جان فشانی می نماید.

عدنان محمود با بیان اینکه دشمنان از راههای مختلف همچون سازمان ملل، شورای امنیت و ناتو در جهت ناتوان ساختن سوریه تلاش می کنند، اذعان کرد: اگرچه دشمنان از کشورهای مختلف و با روشهای گوناگون در صدد از میان بردن سوریه می باشند اما دوستانی همچون ایران، چین، هند، مالزی، و. . ما را در مقاومت بیشتر دلگرم می سازند.

وی ادامه داد: دشمن به صراحت از ما می خواهد ارتباط خود را با ایران و حزب الله لبنان قطع نماییم، اما ملت مسلمان سوریه هرگز چنین وحدت و انسجامی را کنار نمی گذارد.

سفیر سوریه در ایران مهم ترین هدف دشمن را ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و حکومت دانست و عنوان کرد: آنها با عملیات تروریستی مکانیزم تازه در ایجاد رعب و وحشت میان شیعیان در پیش گرفته اند و مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته اند تا به منافع خود دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: سلاح ها از طریق ترکیه، قطر و عربستان صعودی مطابق با مستندات موجود وارد سوریه می شود و زمینه قتل عام مسلمانان را فراهم می سازد که در این زمینه شیعیان و مسلمانان باید با هوشیاری توطئه ها را بشناسند و نگذارند دشمن در این جنگ به اهداف شومش دست یابد.

وی نقش علما را در هدایت شیعیان و مسلمانان مثبت ارزیابی کرد و گفت: رهنمون های علما نقش مهمی در مقاومت ملت سوریه در برابر تروریست ها دارد که در این ارتباط می خواهیم علمای ایران و شیعه فتنه ها و توطئه ها را به خوبی به مردم بشناسانند.