به گزارش پارس ، فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت وگو بب فارس، در خصوص ساز و کار جبهه پایداری برای رسیدن به نامزد واحد و نتیجه جلسه جلیلی و لنکرانی اظهار داشت: نامزد پایداری خارج از نامزدهای احتمالی ما یعنی فتاح، جلیلی و لنکرانی نخواهد بود و هیچ کدام از آنها کاندیداتوری خود را منتفی نکرده اند.

آلیا ادامه داد: فقهای بزرگوار ما در راس جبهه پایداری پیش بینی می کردند که افراد خدوم و برخوردار از ویژگی های حداکثری به راحتی به میدان نمی آیند و باید برای متقاعد کردن آنها بسیار تلاش کرد که این امر از ویژگی های مثبت تلقی می شود که افراد مسئولیت ریاست جمهوری را بسیار خطیر می شمارند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بر همین اساس متذکر شد: این سه نفر سعی دارند مسئولیت را به یکدیگر محول کنند.

* شورای فقها در باب انتخابات صرفاً ورود تئوریک داشته است

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقهای شورای جبهه پایداری در انتخابات ورود مصداقی دارد یا تئوریک گفت: شورای فقها تاکنون بر مبنای اعتقاد و گفتمان ورود داشته و مصداق را به شورای مرکزی محول کرده است. از این رو ما از ماهها قبل تمام کسانی را که اعلام کرده بودند که نامزد می شوند یا در معرض نامزدی بودند، با ۱۰۰۰ معیار مورد بررسی قرار دادیم و به طور مثال فقط برای مفهوم کارآمدی و تبعیت محض از ولایت فقیه حدود ۱۰ الی ۱۵ ستون برای نمره دادن داشتیم.

آلیا درباره جلسه مشترک جلیلی و لنکرانی گفت: بنده در این جلسه حضور نداشتم اما یک تیم ۲ تا ۳ نفره با آنها صحبت کرده است.

* کاندیداتوری سعید جلیلی منتفی نیست

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است که سعید جلیلی برای کاندیداتوری راضی شود گفت: این موضوع منتفی نیست چرا که این افراد تا لحظه آخر سعی می کنند زیر بار مسئولیت نروند.

وی در عین حال تصریح کرد: البته این طور هم نیست که هیچ یک از این سه نفر مسئولیت را نپذیرند لذا هر کدام گفته اند که ما به فردی که انتخاب شود کمک خواهیم کرد.

آلیا با تاکید بر اینکه هر سه نفر نامزدهای احتمالی ما گفتمان جبهه پایداری را قبول دارند و تاکید کرده اند که ازحرکت تشکلی گفتمانی خوشحال هستند، خاطر نشان کرد: بنابراین هر کدام از آنها مسئولیت را به دو نفر دیگر واگذار کرده است و بنابراین گزینه نهایی مورد تایید دو نامزد دیگر است.

* نتیجه جلسه مشترک فتاح، جلیلی و لنکرانی

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره سوالی مبنی بر اینکه آیا این سه نفر تاکنون جلساتی داشته اند یا خیر گفت: بله، جلسه مشترک بین این سه نفر برگزار شده و قرار است آنها از بین خود گزینه نهایی را معرفی کنند.

* همایش جبهه پایداری با حضور آیت الله مصباح در هفته آیند ه

وی در پایان از برگزاری همایشی در هفته آینده با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب، روحانیت، دانشجویان و آیت الله مصباح از سوی جبهه پایداری برای معرفی گزینه نهایی این جبهه خبر داد و یادآور شد: اگر تلاش شود جلیلی و فتاح نیز به این همایش خواهند آمد.