به گزارش پارس به نقل از مهر، در جلسه بررسی علل رد کلیات لایه بودجه در کمیسیون تلفیق غلامرضا کاتب به عنوان موافق رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس گفت: در سال ۹۱ کل بودجه ۱۴۴ هزار میلیارد تومان بود اما عملکرد واقعی بودجه ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود دولت باید رویکردی واقع گرایانه نسبت به بودجه داشته باشد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه نرخ رشد اقتصادی را صفر پیش بینی کرده اما مرکز پژوهش ها آن را منفی پیش بینی کرده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۲ تورم زا است گفت: از سال ۸۹ وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی افزایش یافته و به تبع نرخ رشد اقتصادی کاهش و نرخ تورم و بیکاری افزایش یافته است.

وی همچنین وجود ۹۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی و ۲۰ هزار پروژه ملی نیمه تمام را از مشکلات اصلی سال ۹۲ خواند و نسبت به عدم توجه دولت به این پروژه ها انتقاد کرد.

کاتب ادامه داد: با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها سهم خانوار از درآمدهای حاصل از آزادسازی نرخ حامل های انرژی بر اساس پیش بینی دولت باید ۷۵ درصد افزایش یابد.

وی گفت: به عبارتی دیگر قیمت حامل های انرژی برای تحقق درآمد ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت از آزادسازی قیمت ها باید افزایش یابد یعنی نرخ بنزین ۲۵۰۰ تومان خواهد بود و قیمت ها حدود ۲۶ درصد افزایش می یابد.