به گزارش پارس، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصاویر تلویزیونی صحنه هایی از هرج و مرج و آشفتگی ناشی از بروز این انفجارها را نشان می دهد. برخی نقاط خیابان های مجاور محل وقوع این انفجارها خون آلود است و امدادرسانان سرگرم کمک به مجروحان و انتقال آن ها هستند.

اسکای نیوز هم اکنون از کشته شدن دست کم سه تن در این انفجارها خبر داد. در صفحه فیس بوک شبکه خبری سی. ان. ان نیز کشته شدن سه تن در این انفجارها به نقل از اد دیویس، مقام محلی پلیس گزارش شده است که یکی از این کشته ها کودکی هشت ساله است.

شبکه تلویزیونی سی. ان. ان در آخرین گزارش خود درباره این انفجارها به نقل از بوستون گلوب اعلام کرد: بیش از ۱۴۰ تن در انفجارهای بوستون زخمی شده اند.

پلیس بوستون از شهروندان درخواست کرده است، در خانه های خود بمانند و از رفت و آمد صرف نظر کنند. بیشتر خیابان های بوستون مسدود شده است.

در پی کشف یک بمب قابل کنترل با تلفن همراه متصل به آن در منطقه، سرویس تلفن همراه در بوستون کاملا قطع شده است.

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش به نقل از نیویورک پست گزارش داد، یکی از مظنونان انفجار بوستون « فردی ۲۰ ساله با تابعیت عربستان» است. این شبکه تلویزیونی گزارش داد، این شخص که زخمی شده، هم اکنون در بیمارستان بوستون تحت مراقبت مأموران قرار دارد و اتهام مطرح شده را تکذیب کرده است.

از دیگر سوی، رئیس جمهوری آمریکا بدون هیچ اشاره ای به تروریستی بودن انفجارهای بوستون وعده داد، عاملان این حادثه را بازداشت و مجازات خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، باراک اوباما در سخنانی درباره انفجارهای بوستون، گفت: درباره حادثه بوستون با گروه امنیت ملی جلسه ای داشتم. ما همچنان به بررسی و پاسخگویی به این حادثه ادامه می دهیم. ما از تمامی منابع دولت فدرال آمریکا برای کمک به مقامات ایالتی و محلی برای دفاع از مردم خود بهره خواهیم برد. بر اساس تحقیقات و آنچه پیش خواهد آمد، تدابیر امنیتی را در سراسر آمریکا افرایش خواهیم داد.

وی افزود: مردم آمریکا برای بوستون دعا خواهند کرد و من و میشل برای خانواده قربانیان دعا خواهیم کرد.

اوباما گفت: ما هنوز به همه پاسخ ها دست پیدا نکرده ایم اما می دانیم که تعداد زیادی از مردم زخمی شده اند که شدت جراحات برخی از آن ها در انفجارهای مسابقه ماراتن در بوستون شدید است. من با رئیس اف. بی. ای و همچنین وزیر امنیت داخلی آمریکا برای اختصاص دادن منابع لازم، تحقیقات و پاسخ دادن به حادثه گفت وگو کردم.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: من آخرین اطلاعات را به رهبران هر دو حزب در کنگره ارائه کردم و باید تاکید کنم که در چنین روزی ما نه جمهوری خواه هستیم و نه دموکرات؛ ما آمریکایی هستیم، متحد و نگران برای شهروندانمان.

اوباما گفت: من همچنین با فرماندار ماساچوست و شهردار بوستون صحبت کردم و برای آن ها مشخص کردم که هر منبع لازم از دولت فدرال را برای درمان قربانیان و رسیدگی به خانواده آنها صرف کنند. من برای آنها مشخص کردم که همه آمریکایی ها از مردم بوستون دفاع خواهند کرد و در کنار آنها خواهند ایستاد.

وی افزود: پلیس بوستون، ماموران آتش نشانی، کارکنان بخش فوریت ها همانند گارد ملی به خوبی به وظایف خود عمل کردند و در همین زمانی که ما در حال سخن گفتن هستیم، آنها به ادای وظایف خود ادامه می دهند. اقدام آن ها یاد آور خدمات و فداکاری های هر روزه همه مردم آمریکا است؛ بدون این که ایمنی خود را در شرایط سخت و خطرناک در نظر بگیرند. ما به همه آن ها که به سرعت به کمک حادثه دیدگان شتافتند و با رفتار حرفه ای این حادثه مصیبت بار را بررسی کردند، احترام می گذاریم.

اوباما گفت: هنوز نمی دانیم که چه کسی و چرا این اقدام را انجام داده و مردم نباید پیش از این که ما به همه حقیقت دست پیدا کنیم، نتیجه گیری کنند.

اوباما تاکید کرد: هر شخص و هر گروه باید مسولیت اقدام خود را بپذیرد و با عدالت روبرو شود.

شبکه یورونیوز گزارش داد، ماراتن بوستون، قدیمی ترین مسابقه ماراتن جهان است.

این شبکه درباره وقوع دو انفجار در نزدیکی خط پایان مسابقه ماراتن بوستون گزارش داد، با توجه به تدابیر شدید امنیتی کسی انتظار چنین اتفاقی را در این مسابقه نداشت.

ماراتن بوستون قدیمی ترین مسابقه ماراتن جهان است. افراد زیادی از دیگر کشورهای جهان هرسال در این مسابقه شرکت می کنند. مسابقه امسال صد و هفدهمین دوره این مسابقات بود.

در پی انفجارهای بوستون، تدابیر امنیتی علاوه بر نیویورک و واشنگتن در لس آنجلس و سان فرانسیسکو نیز به شدت افزایش یافته است. در عین حال، فرانسه و انگلیس نیز تدابیر امنیتی را در این کشورها تشدید کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه پس از این انفجارها دستور داد تدابیر امنیت در کشورش تشدید شود. در لندن نیز در آستانه مسابقه ماراتن تدابیر امنیتی تشدید شد.