به گزارش پارس به نقل از العالم، " جان برکنس" از مسئولان اقتصادی پیشین آمریکا در مصاحبه با یک شبکه روسی، تاکید کرد که آمریکایی ها برای تطمیع مقامات سعودی، از ارائه پیشنهادهای غیراخلاقی نیز فروگذار نکرده اند.

برکنس که مسئول مستقیم عقد بسیاری از قراردادهای بزرگ نفتی آمریکا در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ قرن گذشته بوده، در این مصاحبه گفت: آمریکا پس از مواجه شدن با تحریم فروش نفت، دچار بحرانی بزرگ شد، به همین سبب به من دستور داده شد که با عربستان قراردادی ببندم که بتواند این گونه تحریم ها را خنثی کند.

وی در بخش هایی از مصاحبه مفصل خود با شبکه عرب زبان" روسیا الیوم" ، با تاکید بر رواج فساد در رده های بالای رژیم آل سعود، گفت: مسئولان سعودی را با بستن قراردادی در زمینه برق رسانی فریفتیم و توانستیم با نفوذ در میان آنان، عربستان را قانع کنیم در صورت تحریم آمریکا از سوی اوپک، نیاز ناشی از تحریم را جبران کند، در مقابل، آمریکا، استمرار حاکمیت آل سعود بر عربستان را تضمین کند.

این مسئول ارشد اقتصادی آمریکایی خاطر نشان کرد: برای بستن این قرارداد دچار مشکلات فراوانی شدیم اما در عین این که برخی از اعضای خاندان حاکم مرا" سگ کافر" می خواندند، با این حال موفق شدیم رضایت همه آن ها را برای امضای این قرارداد جلب کنیم. اما از آن جا که امضای چنین قراردادی مستلزم اجماع همه اعضای خانواده حاکم بود، هر یک از آنان را به شیوه ای راضی می کردیم. یکی از اعضای خانواده آل سعود مخالفت کرد و من برای راضی کردن او مجبور شدمعلی رغم میل خود، به شروط غیراخلاقی او جامه عمل بپوشانم.

برکنس درباره این موضوع توضیح داد: این شاهزاده سعودی از من خواست در مقابل پذیرش این قرارداد، شرایطی فراهم کند که در هر بار سفر او به آمریکا، زمینه ارتباط او با یک زن زیبای آمریکایی را که از خانواده ای اصیل باشد، برای او فراهم کنم.

وی تصریح کرد: هر چند پیدا کردن چنین زنی برایم سخت بود اما سرانجام توانستم یک نفر را برای این کار قانع کنم و به او مبلغ هنگفتی پیشنهاد کردم که رضایت او را جلب کرد.

جان برکنس در پایان تاکید کرد که آل سعود منافع ملی کشور خود را به تضمین بقای خود و همچنین غربی سازی شهرهای این کشور می فروشند.