به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدرضا باهنر در حاشیه سفر به لرستان در پاسخ به این سوال که منظور شما از اینکه گفته اید" دولت من دولت آقا اجازه نیست" چیست، اظهار داشت: من توقع دارم از ارباب جراید و رسانه ها که جانب امانت را رعایت کنند و همین توضیحی را که من می گویم منعکس کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم تصمیم گیری در کشور ما کاملا روشن است و همچنین ولایت فقیه نیز در اصل ۱۱۰ قانون اساسی اختیارات مشخصی دارد که از جمله آن تعیین سیاستهای کلی نظام بعد از مشورت با مجمع تشیخص مصلحت نظام است، گفت: زمانیکه سیاستهای کلی نظام تعیین می شود قوانین مجلس و اجراییات دولت هم باید در چارچوب این سیاستها باشد.

احکام حکومتی رهبری به اندازه انگشتان دست نبوده است

باهنر با تاکید بر اینکه قوه مجریه و مقننه به صورت طبیعی و قانون مدار می دانند که سیاستهای حاکم بر کشور چه چیزی است، تصریح کرد: بنابراین مجلس و دولت باید در چارچوب قوانین حرکت کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد هر کاری که در کشور می کنند را می خواهند به یک صورتی به گردن رهبری بیاندازند و به همین دلیل است که من گفته ام رئیس جمهور آقا اجازه ای نیست.

باهنر افزود: من در آینده سیاستها را در چارچوب ولایت فقیه اجرا می کنم و اگر کار مثبت بود که عنایت رهبری بوده است و اگر هم ضرر کردیم شخصا می پذیرم و به گردن دیگران نمی اندازم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول ۲۵ سال گذشته دستورات و احکام حکومتی رهبر معظم انقلاب به اندازه انگشتان دست هم نمی شود، یادآور شد: علت این امر آن است که رهبر فرزانه انقلاب توقع دارند که مسئولان به وظایفی که در قانون اساسی و سیاستهای کلی نظام آمده است عمل کنند.

توضیحات" مرد لابی" مجلس در مورد لابی گری

وی در پاسخ به این مطلب که شما را به عنوان" مرد لابی" مجلس می شناسند نیز گفت: لابی یک کار مذموم نیست و معنای آن تلاش کردن برای این است که افکار خود را به دیگران بقبولانی و آنها را با خود همراه کنی.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لابی کار خوبی است و هرکسی علاقه دارد هم فکرهای خود را بیشتر کند، گفت: همچنین لابی شبیه امر به معروف و نهی از منکر است و کار مذمومی نیست.

باهنر با بیان اینکه در مجلس از نظر رای آیین نامه ای همه ی نمایندگان یک رای دارند اما از سوی دیگر هرکسی یک قدرت نفوذی دارد، اظهار داشت: برخی نمایندگان در مجلس به موضع گیری من اعتماد دارند و من را همراهی می کنند و این یک فضل الهی است.

وی تصریح کرد: مجلس جای لابی است و هر نماینده ای می تواند بقیه را با خود همراه کند.

توصیه به هاشمی و خاتمی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با اینکه توصیه محمدرضا باهنر به کاندیداهای احتمالی مثل خاتمی و هاشمی رفسنجانی چیست، گقت: صلاح مملکت خویش خسروان دانند!

باهنر با بیان اینکه این افراد با ما مشورت نکرده اند، تصریح کرد: اگر با ما مشورت کردند می گوییم که نیایند!

خرید خودروی ساخت داخل از همسر دختر!

باهنر همچنین در واکنش به سوالی در مورد صنعت خودرو و قیمت بالای برخی خودروهای داخلی نیز به ذکر خاطره ای پرداخت و گفت: همسر دختر من در یکی از کارخانه های خودروسازی کار می کند که ما یک ماشین صفر کیلومتر تولید داخل را خریداری کردیم و وضعیت آن به گونه ای بود که همه جای آن صدا می داد به جز بوق آن!