حمیدرضا ترقی در گفت وگو با خرنگار سیاسی پارس اظهار داشت: در میان کسانی که زیر تابلوی اصولگرایی در جریان انتخابات فعالیت می کنند تنها دو ائتلاف وجود دارد که جبهه پیروان خط امام و رهبری و ائتلاف ۲+۱ است.

وی ادامه داد: در رابطه با این دو ائتلاف که زیر تابلوی اصولگرایی در حال فعالیت هستند مذاکراتی در حال انجام است تا با محوریت نظرات روحانیت و مراجع تقلید به گزینه ای واحد برای معرفی در انتخابات ریاست جمهوری دست یابیم.

ترقی خاطرنشان کرد: در مورد سایر افرادی که در جبهه اصولگرایان بوده اما به صورت مستقل حضور دارند هیچ تصمیم گیری انجام نخواهد شد و انتخاب با خود آنها است که بمانند و یا به نفع جبه اصولگرایی کناره گیری کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: طبیعی است که مذاکره و گفت وگویی با اصولگرایان مستقل انجام نشده، اما احتمال رسیدن به یک گزینه واحد در انتخابات آتی وجود دارد.

ترقی درباره حضور لاریجانی در انتخابات آتی، تصریح کرد: هیچ علامتی که نشان دهنده حضور قطعی وی در انتخابات باشد وجود ندارد و در این میان برخی مخالف حضور ایشان هستند و عده ای نیز از طرفداران وی معتقدند لاریجانی باید در انتخابات شرکت کند.