به گزارش پارس به نقل از ایسنا، منطقه خراسان، کامران باقری لنکرانی در نشستی دانشجویی در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به فضایل حضرت زهرا (س) گفت: لازم است که در تمامی تصمیم گیری ها یک حجت بین خود و خدا داشته باشیم و همه حرکت های اجتماعی و حضور سیاسی ما و موضع گیری های ما باید برای عبادت باشد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه" چه ویژگی موجب شد که کاندیدای ریاست جمهوری شوید" ، به ذکر خاطره ای از ملاقات خود با مصباح یزدی بسنده کرد.

لنکرانی در برابر پرسش دیگری مبنی بر اینکه" چه برنامه مدونی برای بهبود اوضاع کشور دارید؟ " پاسخ داد: یکی از معضلاتی که در برنامه ریزی با آن روبرو هستیم ادبیات قدیمی برنامه ریزی است؛ چون معضلاتی که امروز با آن روبرو هستیم نوعا مربوط به عواملی است که در گذشته به وجود آمده است.

وزیر اسبق بهداشت دولت نهم گفت: اگر نگاهمان فقط به حل مسائل امروز باشد، در واقع داریم مسائل و مشکلات دیروز را در زمان حال حل کنیم و این یک رویکرد غلط است. رویکرد صحیح این است که ما در برنامه ریزی ها نگاه به آینده داشته باشیم و در این نگاه به آینده هم معضلات آینده را بفهمیم هم فرصت های آینده را و نگاه چشم اندازی برای حرکت رو به جلو داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه" بخشی از برنامه ریزی های اقتصادی که امروز انجام می شود در واقع برنامه ای برای حل مشکلات گذشته است" ، اظهار کرد: یک جمع حدودا چهل نفری را برای برنامه ریزی در دولت یازدهم منصوب کردم که گزارش کار این گروه را خدمت آیت الله مصباح یزدی دادیم تا ویرایش های اولیه را ایشان انجام دهند. تلاش این جمع بر این بود که با توجه به وجود امکانات موجود به معضلات بپردازند و سعی بر این بود که به کلی گویی نپردازیم.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این پرسش که" نظر شما در رابطه با هدفمندی یارانه ها چیست و آیا آن را ادامه می دهید؟ " گفت: پرداخت مستقیم نقدینگی به مردم با توجه به تجربه موفق و غیرموفقی که داشته است باید به نوع مناسبش ادامه پیدا کند. تجربه موفق آن، مربوط واریز نقدینگی به دهک های پایین جامعه است و نقطه ضعف این طرح این بوده که برای برخی از مردم هیچ فایده ای نداشته است و با بوجود آوردن تورم آثار منفی در بر داشته که با تغییراتی در این طرح آن را ادامه خواهیم داد.

باقری لنکرانی به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه" آیا شما در کارها فقط تاکید بر تعهد دارید و برای تخصص اهمیت کمتری قائل هستید یا خیر؟ " پاسخ داد: روزگار تقابل تعهد و تخصص به پایان رسیده است. من حدود ۳۱ سال از عمرم را در دانشگاه گذرانده ام و اکنون دوگانگی بین این دو مساله وجود ندارد و این دوگانگی فقط مربوط به دو سال اول انقلاب بود که نیروهای متعهد در جبهه ها حضور داشتند و اکنون اگر دوگانگی هم وجود داشته باشد در نگاه سکولار و غیرسکولار است.

وی در پایان در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه" نظر شما در مورد احمدی نژاد سال ۸۴ با احمدی نژاد فعلی چیست؟ " ابراز عقیده کرد: آقای احمدی نژاد مثل همه ما انسانی با نقاط مثبت و منفی است. نظرم در مورد ایشان این است که نقاط مثبتی که من از ایشان در سال ۸۴ می شناختم خیلی بیشتر از نقاط مثبتی است که ایشان در این زمان دارند و به همین مقدار بسنده می کنم.