به گزارش پارس به نقل از فارس، معترضان به سیاست های آمریکا در خصوص استفاده از پهپادهای آمریکایی هم اکنون مقابل کاخ سفید تجمع کرده اند.

این خبر را سایت رسمی جنبش تسخیر وال استریت اعلام و عکس زیر را از تجمع معترضان در مقابل کاخ سفید منتشر کرده است.

کنگره امریکا ماه فوریه با تصویب لایحه ای به دولت اجازه داد تا سال ۲۰۲۰، امکان استفاده از ۳۰ هزار پهپاد جاسوسی در حریم هوایی این کشور را فراهم آورد.

انتشار گزارش ها درباره پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز امریکا نگرانی های گسترده ای را درباره نقض حریم خصوصی در این کشور به همراه داشته است.

سومالی، یمن، افغانستان، لیبی و پاکستان از جمله کشورهایی هستند که هدف حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی قرار گرفته اند.

آمریکا ادعا می کند عملیات پهپادها که سیا عامل آن است، با هدف حمله به جنگجویان صورت می گیرد، اما گزارش شاهدان و آمار و ارقام مقامات محلی نشان می دهند این حملات به تلفات گسترده غیرنظامیان منجر شده است.

سازمان ملل حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا را نوعی کشتار هدفمند دانسته و تصریح کرده است، این گونه حملات قوانین بین المللی را نقض می کنند.

مقامات امریکایی عموما از ارائه هر گونه جزئیاتی در مورد برنامه های پنهانی و تلفاتی که این حملات تاکنون برجای گذاشته است، خودداری کرده و آن را به مانند یک راز باقی گذاشته اند.

براساس گزارش موسسه تحقیقات ژورنالیستی که مقر آن در لندن است، تنها در پاکستان، ۳۶۶ مورد حمله پهپاد اتفاق افتاده است که بر اثر آن ۳۵۸۱ نفر کشته شده اند که ۸۸۴ نفر از آن ها غیرنظامیان بیگناه بوده اند.