به گزارش پارس به نقل از فارس، « خالد بن هلال بن ناصر المعولی» رئیس مجلس شورای سلطنتی عمان عصر روز شنبه با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه و موضوعات مهم منطقه ای گفت وگو و تبادل نظر کرد. ‬

‫وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح روابط بین دو کشور ایران و عمان بر توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی تأکید کرد و موضوع صادرات گاز ایران به عمان را نیز مورد توجه قرار داد. ‬

‫صالحی با اشاره به مسائل منطقه به خصوص تحولات در سوریه و بحرین به تشریح سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران پرداخت. ‬

وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین تلاش های جمهوری اسلامی ایران در سطوح منطقه ای و بین المللی برای بازگشت آرامش به سوریه، وضعیت موجود را به نفع هیچکس از طرفین ندانست و برخی اقدامات مداخله جویانه خارجی در سوریه را در راستای اهداف سیاسی رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

صالحی با تأکید بر این نکته که بحران در سوریه راه حل نظامی ندارد، توقف درگیری ها، گفت وگو بین دولت سوریه و مخالفان، مراجعه به آرای عمومی و عدم دخالت خارجی را راه حل سوریه عنوان و آمادگی کشورمان را برای ایجاد زمینه های گفت وگو بین دولت سوریه و مخالفان اعلام کرد.

‫رئیس مجلس شورای سلطنتی عمان نیز بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی و پرهیز از خشونت و خونریزی تأکید کرد.

وی راه حل نظامی و توسل به سلاح در سوریه برای حل این بحران را مردود دانست و مذاکره بین دولت و مخالفان حکومت را تنها راه حل این بحران عنوان کرد.

رئیس مجلس شورای سلطنتی عمان سیاست اصولی و روشن عمان را توسعه و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که شاهد توسعه بیش از پیش این روابط باشیم.