به گزارش پارس به نقل از رجانیوز، طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، این میتینگ در روز پنج شنبه ۲۹/۱/۹۲ در محل استادیوم آزادی با حضور بیش از یکصد هزار نفر از اعضای سازمان ها و دستگاه های مختلف سراسر کشور تحت عنوان جشن و مراسم تقدیر از دست اندر کاران سفرهای نوروزی برگزار خواهد شد.

انتخاب پوشش تقدیر از برگزار کنندگان سفرهای نوروزی در حالی ست که بر اساس برنامه ریزی هایی انجام شده، قرار است که از کاندیدای انتخاباتی جریان انحرافی نیز با وجود اینکه مسئولیت کنونی او هیچ ارتباطی به این همایش ندارد، رونمایی شود.

خبرنگار رجانیوز همچنین کسب اطلاع کرد که کلیه هزینه های مربوط به ساخت جایگاه، نور، صدا، تصویر برداری، دعوت از هنرمندان، موسیقی، مجری، قاری، تبلیغات محیطی، چاپ کارت های دعوت و هزینه های مرتبط از محل یکی از مراکز وابسته به سازمان میراث تامین شده که حدود بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

از سوی دیگر برای پر کردن ورزشگاه بزرگ آزادی، برای تمام استانها و سازمان ها سهمیه مشخص شده است تا با حضور پرسنل و مرتبطین خود استادیوم آزادی را پر کنند که از جمله می توان به سهمیه های اختصاصی زیر اشاره کرد:

هلال احمر: ۳۰ هزار نفر، سازمان میراث فرهنگی: ۲۰ هزار نفر، سازمان حمل و نقل و راهداری: ۱۰ هزار نفر، وزارت کشور (فرمانداران، بخشداران، شهرداران و… ) : ۱۰ هزار نفر، آموزش و پرورش (دانش آموزان و کادر استانهای تهران، البرز، قزوین، قم و… ) : ۱۰ هزار نفر، بخش خصوصی و گردشگری: ۱۰ هزار نفر و…

پرسنل سازمان میراث فرهنگی هم برای حضور در مراسم به همراه خانواده های خود (حداکثر تا ۱۰ نفر) توجیه و مقرر شده است که ظرف تا تاریخ ۲۴/۱/۹۲ لیست نفرات خود را برای دریافت کارت ارائه کنند.

همچنین گفته می شود در پی هماهنگی با وزیر ارتباطات مقرر شده است که شرکت رایتل وابسته به سازمان تامین اجتماعی، مسئولیت پذیرایی (بسته های پذیرایی و ناهار روز مراسم) را به سبک هواپیمایی و توسط کترینگ هواپیمایی ماهان تهیه و آماده و در میان مدعوین توزیع کند که برای این کار هزینه هر نفر ۴۰ هزار تومان برآورد شده است.

تا کنون حدود ۲۵۰ هزار قطعه کارت دعوت چاپ و آماده توزیع شده است که پیش بینی می شود مدعوین بیش از ۱۲۰ هزار نفر باشند.

سازمان میراث فرهنگی مبالغی را تحت عنوان هزینه های سفر نوروزی به استانها به منظور هزینه حمل و نقل و پذیرایی بین راهی مدعوین اختصاص داده است که جمعاً حدود ۶ میلیارد تومان تخمین زده می شود.

شنیده شده است برخی از مدعوین مراسم روز ۲۹ فروردین از نحوه جمع آوری لیست افراد و حضور در مراسم و فیلم و عکس برداری و… ابراز نگرانی کرده و احتمال می دهند که پس از سپری شدن این مقطع، در آینده با مشکلات جدی مواجه شوند، بنابراین تمایل چندانی برای حضور در مراسم ندارند.

برخی از مدعوین نیز از نحوه هزینه کردها و مخارج این مراسم که منشأ آن نامشخص و شبهه ناک است ابراز نگرانی کرده و عقیده دارند حضور در این مراسم صحیح نیست.

روز شنبه ۱۷/۱/۹۲ نیز مراسم جشنی تحت عنوان تقدیر از دست اندر کاران ستاد سفرهای نوروزی در سراسر کشور با حضور خانواده های آنها همراه با ضیافت شام و اهدای هدایا برگزار شده بود که برخی از مسئولین استانها از این اقدام ناراضی و اینگونه اقدامات را در راستای فعالیت زودهنگام انتخاباتی تلقی و از حضور در مراسم خودداری کردند.