به گزارش پارس به نقل از ایسنا محمد سعیدی کیا درجمع اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تهران خاطرنشان کرد: من به واسطه فعالیت هایی که بعد از انقلاب داشتم و همچنین سوابقی که در چهار دوره وزارت در وازتخانه های مختلف داشته ام فکر می کنم که کشور را بهتر می شود، اداره کرد.

وی گفت: معتقدم با حفظ همه اصولی که در انقلاب است و با روحیه ای که من دارم افراد زیادی تمایل دارند که با من همکاری داشته باشند و این افتخار را به من بدهند که از آن ها در مجموعه خودم یعنی دولتی کامل استفاده کنم.

وی توسعه اقتصادی و سیاسی را دو اصل مهم دانست و گفت: جامعه یک موجود زنده است که با هر دو اصل نیاز دارد ولی ممکن است گاهی اوقات یکی از این اصل ها در اولویت قرار بگیرد اما نباید از اصول دیگر غافل شد.

این فعال سیاسی با بیان این که « مشکلات اصلی اقتصاد کشور را کمبود سرمایه گذاری، تورم، تزلزل در تثبیت قیمت ارز و تغییر ناگهانی آن، افت تولید و در نتیجه افت اشتغال است» اظهار کرد: این مشکلات به علت سوءمدیریت ها و عدم هماهنگی هایی است که وجود دارد و من همه این ها را قابل اصلاح می دانم.

وی با بیان این که « راه حل این مشکلات ایجاد اعتماد و صداقت است» مدعی شد: امروزه در بحث سرمایه گذاری هیچ اعتمادی وجود ندارد و سرمایه گذار نمی داند که در آینده قرار است با او چگونه رفتار شود. افراد نمی دانند که چگونه می توانند دراقتصاد کشور حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر این که « هرگاه پول نقد به جامعه تزریق شود تورم ایجاد می شود» گفت: اقتصادهایی که با تورم مواجه بودند دو کار مهم را در پیش گرفتند، آن ها نقدینگی را کنترل کرده و سپس تولید را رشد دادند یعنی پول های موجود در جامعه را به سمت تولید بردند حال آن که ما برخلاف این عمل می کنیم و مرتب نقدینگی و پول مصرفی را به جامعه تزریق می کنیم.

وزیر مسکن دولت نهم افزود: مشکل اقتصادی ما تولید است، اگر ما تولید را ساماندهی کنیم مشکل اشتغال و تورم نیز حل می شود. ما باید جلوی تزریق نقدینگی را بگیریم و این در شرایطی است که چندین سال است که ما این نقدینگی را به جامعه پمپاژ می کنیم.

وی با بیان این که « درقانون یارانه های تولید مشخص بود» ابراز عقیده کرد: ما در پرداخت یارانه ها مطابق قانون عمل نکردیم وسهم تولید را به درستی پرداخت نکردیم ما باید کاری کنیم که نقدینگی ها به سمت تولید بروند وظیفه دولت در حوزه اقتصاد سیاستگذاری، برنامه ریزی و همچنین حمایت و نظارت است و این امر نیز در دراز مدت امکان پذیر است. معتقدم همان گونه که شهید رجایی نیز این کار را انجام داد باید فقط به دهک های اول و دوم جامعه که توانایی کار کردن ندارند یارانه پرداخت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مردم آمادگی یک جایگزین خوب برای یارانه ها را دارند ما می توانیم این یارانه ها را به صورت یک بیمه پایه در کشور تبدیل کنیم و همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهیم ولی تا زمانی که این طرح اجرایی شود ناچاریم که یارانه های نقدی را پرداخت کنیم.

سعیدی کیا در بخش دیگر از صحبت هایش با تاکید بر این که « سیاست های کلی نظام در اختیار رهبری است» خاطرنشان کرد: مذاکره با آمریکا از سیاست های کلی نظام محسوب می شود و مقام معظم رهبری باید در این مورد اظهارنظر کنند و صحبت های ایشان فصل الخطاب است. رییس جمهور باید همواره همراه رهبری باشد و به ایشان در حل مشکلات کمک کند، ممکن است فردی با مقام معظم رهبری اختلاف نظر داشته باشد ولی این فرد باید با ایشان صحبت کرده و صحبت های ایشان را فصل الخطاب قرار دهد.

وی در ادامه با بیان این که « ما در روابط بین الملل نباید کاری انجام دهیم که دیگران را بر علیه خود تحریک کنیم» تاکید کرد: همانگونه که دیدیم صحنه برخورد با سفارت انگلیس به قدری بد بود که مقام معظم رهبری وارد بحث شدند. این اقدام می توانست به نحوی دیگر انجام شود می شد جلوی این سفارتخانه یک تجمع صورت بگیرد اعتراضات انجام شود و در آخر نیز یک بیانیه خوانده شود که این اتفاق نیفتاد.

وی در پاسخ به این سوال که اعضای کابینه دولت انقلاب اسلامی را چه کسانی تشکیل می دهند؟ گفت: من معرفی همه اعضای کابینه را بی تدبیری می دانم و معتقدم نباید فکر خودمان را محدود به افرادی کنیم که می شناسیم در این مدت باقی مانده افراد زیادی را می توان شناخت.

به گزارش ایسنا، محمد سعیدی کیا در نشست خبری که در روز ۱۹ فروردین سال جاری برگزار شد با شعار « آرامش و انسجام ملی، همکاری جهانی در دولت انقلاب اسلامی» به طور رسمی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

سعیدی کیا در اظهارات اخیر خود بیان کرده که به طور جدی درعرصه انتخابات وارد شده و تا آخر نیز می ماند و به نفع کسی کناره گیری نمی کند.