به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه الاخبار لبنان خبر داد که گروه القاعده فعالیت خود در لبنان را افزایش داده و به دنبال ایجاد فتنه طایفه ای در این کشور از طریق ترور شخصیت های سنی مذهب است.

بنا براین گزارش علمای سنی مذهبی که مخالف طرح های سلفی ها در لبنان هستند، هدف حملات خواهند بود و به این ترتیب امام مسجد القدس « الشیخ ماهر حمود» در صدر لیست اهداف القاعده در لبنان قرار گرفته است.

نیروهای القاعده از یک ماه قبل از ترکیه به لبنان آمده اند و با علمای سلفی و رهبران سیاسی در این کشور که حامی جنگ در سوریه هستند، دیدار کردند.

از جمله رهبران القاعده ای سرشناس که به لبنان آمده اند: عابد المصری، مصعب العمری و جهاد المغامس است که فرد سوم هنوز برای دستگاه های اطلاعاتی کاملا شناسایی نشده است.

نیروهای القاعده به دنبال شناسایی شخصیت ها سیاسی و مذهبی طایفه سنی مرتبط با ایران و سوریه در لبنان است و تلاش دارند تا مذاهب سنی را با هم متحد کنند.

همچنین القاعده به دنبال تقویت همکاری ها و هماهنگی بین گروه های سلفی طرابلس و جبهه النصره سوریه است تا مانع افزایش قدرت تشیع در لبنان، عراق و سوریه شوند.

انتقال سلاح، ایجاد مراکز آموزش نظامی برای سلفی ها، اعزام جوانان فلسطینی از اردوگاه های آوارگان در اطراف بیروت به جنگ سوریه از دیگر اهداف القاعده در لبنان است.

همچنین القاعده قصد دارد با استفاده از جوانان سوری که در لبنان به عنوان آواره جنگی حضور دارند به مقابله با حزب الله بپردازد.

این اطلاعات را منابع سوری در اختیار روزنامه الاخبار قرار داده اند و تاکید شده که القاعده در تلاش است تا از سواحل لبنان و از طریق دریای مدیترانه به بندر طرطوس در سوریه تجهیزات و نیرو ارسال کنند.

پیش از این نیز منابع خبری گزارش داده بودند که القاعده در طی ماه های اخیر فعالیت خود در لبنان را افزایش داده است.