به گزارش پارس به نقل از فارس، روز گذشته اقشار مختلف مردم ترکیه اعم از اسلام گرایان، راست گرایان، چپ گرایان و ناسیونالیست های این کشور بار دیگر در شهر استانبول علیه پیمان امپریالیستی ناتو تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی منجمله" امپریالیست ها مقهور می شوند، پیروزی از آن ملت های مقاوم است" ، " ترکیه از ناتو خارج شود، پایگاه های امپریالیستی تعطیل شود" ، " آمریکای قاتل، از خاورمیانه گمشو" ، " اسرائیل قاتل، از فلسطین گمشو" ، " کشور به کشور مقاومت می کنیم، گام به گام پیروز می شویم" ، " مسلمانان در مقابل ظلم سر خم نمی کنند" ، " ناتو، ماشین جنایت امپریالیسم" علیه تاسیس این پیمان تظاهرات کردند.

این تظاهرات از جاده استقلال آغاز و با راهپیمایی به سوی میدان تقسیم استانبول ادامه یافت. یکی از تظاهرکنندگان در میدان تقسیم بیانیه مطبوعاتی تظاهرکنندگان را قرائت کرد. در این بیانیه با اشاره به تاسیس ناتو در سال ۱۹۴۹ تاکید شد که این پیمان شوم نظامی با هدف اشغالگری، جنگ و خدمت به امپریالیسم از سوی قدرت های سلطه گر تاسیس شده و هدف آن سرکوب استقلال و آزادی ملت های جهان بوده است. در بیانیه مذکور همچنین با اشاره به جنایات ناتو در قرن بیستم و دهه های شصت و هفتاد و هشتاد در قاره افریقا، آمریکای لاتین و آسیا و خاورمیانه بر استمرار این جنایات در سال های اخیر بالاخص در افغانستان و عراق و لیبی و دیگر کشورهای جهان تاکید شد.

در ادامه این بیانیه نیز با اشاره به تحولات دوران اخیر در سوریه تصریح شد که جنگ فعلی در سوریه از سوی قدرت های سلطه گر و با همکاری سرسپردگان منطقه ای آنان به مردم سوریه تحمیل شده و همچنین به بهانه احتمال تولید سلاح هسته ای ای توسط ایران این کشور مورد هدف قدرت های غربی واقع شده و موشک های پاتریوت و سپر موشکی آمریکا و ناتو نیز با هدف خنثی سازی موشک های ایران در ترکیه مستقر شده است.

در بیانیه مطبوعاتی تظاهرات کنندگان با اشاره به اظهارات اردوغان نخست وزیر ترکیه مبنی بر اینکه ترکیه خاک ناتوست، و نیز تبدیل پایگاه ناتو در شهر ازمیر به مرکز فرماندهی عملیات های نظامی ناتو تاکید شد که این نکات نشان دهنده میزان سرسپردگی دولت فعلی ترکیه به ناتوست.