به گزارش پارس به نقل از فارس، منوچهر متکی بعدازظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با مردم نیشابور در تکیه ابوالفضلی این شهر اظهار کرد: اگر دو مجموعه با یکدیگر ائتلاف داشته باشند می توانند مسیر را ادامه دهند و چنانچه نگرانی از بابت رقبا وجود داشت می توانند با هم ادغام شوند.

متکی افزود: اگر آمریکا به طرف تداوم شیطنت ها نرود، در این صورت می توان مذاکره کرد، مشروط به اینکه آمریکا به این تصمیم رسیده باشد و من معتقد نیستم تا ابد نباید با آمریکا رابطه داشته باشیم، مبنای ما مخالف مذاکره با آمریکا نیست.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال حکومت آمریکا مشروع و قانونی است، مثل رژیم صهیونیستی نیست که مشروعیت نداشته باشد، پرونده قطوری بین ایران و آمریکا از جریان کودتای ۲۸ مرداد تا پیروزی انقلاب و از ۲۲ بهمن تا به امروز وجود دارد که با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است.

عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان با بیان اینکه مذاکره شرایط خودش را دارد، تصریح کرد: باید طرفین آماده مذاکره باشند، یعنی رفتارها مشی مذاکره ای داشته و به دور از تحریم باشد.

وی با اشاره به برخی سخنان اوباما، ادامه داد: کسی که فکر می کند هنوز فشارها بر روی مردم ایران می تواند تاثیرگذار باشد، قابلیت مذاکره ندارد؛ آمریکا باید بفهمد راهبرد فشار بر ایران، کارساز نیست.

عضو هیئت دولت نهم درباره نقاط مثبت و منفی دولت های نهم و دهم، گفت: دولت های مذکور گام های فراوانی را برای پیشرفت کشور برداشت تا جایی که رهبری معظم انقلاب نیز در این باره تجلیل های زیادی داشتند.

وی یادآور شد: برای مثال تولید برق در فرمان پایان دولت هشتم ۳۶ هزار مگاوات بود که در دولت اخیر به حدود ۷۰ هزار مگاوات رسید اما دولت دهم حاشیه های زیادی داشت.

متکی افزود: دولت، محل بررسی مشکلات و معیشت مردم و ارائه راهکار برای کشورداری است؛ قرائت از دین و تعریف مکتب ربطی به دولت ندارد این کار مراجع و روحانیت به عنوان افراد دین شناس است.

وزیر سابق امور خارجه گفت: دولت وقتی با دین مردم دستکاری کرد دچار انحراف شد.

وی در ارتباط با تاثیر تحریم های بیگانگان بر اقتصاد ایران، اظهار داشت: صاحب نظران می گویند تحریم ها حداکثر تا ۲۰ درصد اقتصاد ما را تحت تاثیر خود قرار داده است و این بدان معنا است که ۸۰ درصد اقتصاد ما به خاطر سوء تدبیر است؛ ما باید دقت کنیم که حق آزمون و خطا و اشتباه در تصمیم گیری را نداریم.

دبیر جبهه متحد اصولگرایان کشور تاکید کرد: ائتلاف ها قصد دارند تدبیر کنند تعداد کاندیداها براساس مقبولیت کم شود و امیدوارم به این قصد عمل شود.

متکی با اشاره به اینکه دهک های پایین درآمدی قاعده جمعیتی کشور را تشکیل می دهند، گفت: معمولا کشورهای پیشرفته به دنبال این هستند که قاعده پایین جامعه را به طبقه متوسط ارتقا دهند و دولت یازدهم نیز باید این موضوع را جزء اهداف خود قرار بدهد.