به گزارش پارس به نقل از مهر، سازمان دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای به نقل از منابع بحرینی آورده است: رژیم بحرین در آستانه برگزاری مسابقات فرمول یک از نوزده تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۳ دست به بازداشت گسترده مخالفان زده است.

این منابع بیان کردند: نظامیان در پوشش غیرنظامی، شبانه و اوایل بامداد به مناطق اطراف محل برگزاری مسابقه یورش برده اند و دهها نفر از جمله رهبران وابسته به مخالفان را بازداشت کردند.

از سوی دیگر ساره لیا ویتسن مدیر اجرایی خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر بیان کرد: اقدامات سرکوبگرانه رژیم، سئوالات زیادی درباره میزان پایبندی رژیم درباره اصلاحات مطرح کرده است و نشان می دهد که رژیم بیش از آنکه به خواسته های مردمی توجهی نشان دهد به دنبال دور کردن فعالان از محل برگزاری مسابقات است.

ویتسن بیان کرد: مقامات بحرینی باید امنیت افراد شرکت کننده در مسابقات جایزه بزرگ را تامین کنند، اما این اقدامات نباید به ضایع کردن حق مسلم مردم در آزادی بیان و برگزاری تجمع منجر شود و نباید از زور به شکل افراطی علیه معترضان استفاده شود.

این در حالی است که منابع وابسته به مخالفان از فعالیتهای مستمر مردمی از ۱۲ تا ۲۰ آوریل همزمان با برگزاری مسابقات فرمول یک در بحرین خبر دادند.