به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت‎ الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با جمعی از فعالان اجتماعی و سیاسی، با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و در تمام بزنگاه‏ های تاریخی، از عنایات صدیقه کبری برخوردار بوده‎ ایم و هرگاه دست توسل به سوی حضرت فاطمه (س) دراز کرده‎ ایم، مایوس بازنگشته ایم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه صحبتهای خود ضمن تبریک روز ملی فناوری هسته ای گفت: این کار بزرگ از سال ۱۳۶۷ در کشور آغاز شد. آن زمان به این نتیجه رسیدیم که غنی سازی اورانیوم را خودمان آغاز کنیم؛ چراکه با هر کشوری مذاکره کردیم، حاضر نشد امکانات لازم را برای ما فراهم کند.

وی با بیان اینکه" در تابستان سال ۸۱ برای اولین بار به فن‏ اوری غنی سازی اورانیوم رسیدیم" ، یادآور شد: در این سال ها زحمات زیادی برای این کار کشیده شد. کار عظیمی در دولت های مختلف انجام شده است تا این فناوری امروز در اختیار ما قرار بگیرد. ضمن اینکه در این راه، برخی از کشورها، با ارسال پرونده ایران به شورای امنیت و اعمال فشار، از طریق تحریم‎ ها، ظلم زیادی به ملت ایران کردند؛ در حالی که اصل فناوری هسته‏ ای از لحاظ توسعه کشور برای ما ارزشمند و طبق مقررات بین المللی، حق قانونی ماست.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی کشور همچنین به اهمیت انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: انتخابات‎ ها فرصت سرنوشت ساز برای ملت به حساب می آید. چهار انتخابات بزرگ در کشور جاری است که همه در جایگاه خود اهمیت دارند، اما انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اینکه بخش بزرگ اجرائیات کشور در اختیار دولت و قوه مجریه است، برای زندگی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چه اینکه قوه مجریه نقش بسیار مهم و سرنوشت سازی در مدیریت کشور دارد.

روحانی اضافه کرد: دولت آینده برای حل معضلات کشور باید با تمام قوا و با بسیج همه امکانات به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم نظیر بیکاری، تورم و گرانی، مشکلات بهداشت، آموزش و تامین اجتماعی بپردازد.

وی همچنین به برخی مشکلات در عرصه سیاست خارجی اشاره و ابراز امیدواری کرد که در انتخابات پیش رو، دولتی قوی، کارآمد و هماهنگ با رای مردم کار را آغاز کند و بتواند مشکلات معیشتی مردم را حل و به کاهش مشکلات اخلاقی و معنوی جامعه کمک کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز عقیده کرد: با وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور، این روزها مردم فقط نگران نان شب نیستند بلکه بواسطه مشکلات اخلاقی و اجتماعی، برای آینده جوان هایشان نیز نگرانند؛ گرچه نباید از یاد برد که مشکلات اقتصادی، یکی از عوامل اصلی بروز این مشکلات است.

به گفته وی، علاوه بر دانش و تجربه، شیوه مدیریتی فرد اول اجرایی، برای اداره کشور بسیار مهم است. یک شخص هرچقدر عالم باشد نمی تواند همه مشکلات را لمس کند و راهکار حل آن را بداند. باید برای حل مشکلات از نظرات کارشناسان و متخصصان استفاده کند تا مشکل حل شود. در این مسیر، تجربه و دانش به همراه انجام کار تیمی و گروهی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه" مشکلات یک روزه بوجود نیامده اند که بتوان آنها را یک روزه نیز حل کرد" ، گفت: باید بدانیم در کوچه بن بست قرار نداریم، بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی قرار داریم که می توانیم با تدبیر از آن عبور کنیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تاکید بر اینکه" راه برای حل مشکلات باز است" ، تصریح کرد: اگر تدبیر کنیم، شاهد امید در جامعه و رفع مشکلات خواهیم بود.