به گزارش پارس به نقل ازایسنا، به نقل از اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان کنفرانس خبری مشترک با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: من نه تنها مصمم به از سرگیری فرایند صلح با فلسطینی ها هستم بلکه به دنبال تلاشی جدی برای پایان دادن به درگیری یک بار برای همیشه هستم.

با وجود این وی افزود: هر گونه پیشنهادی باید شامل مذاکرات سیاسی باشد که به طیف گسترده ای از مسائل در درجه اول مسائل امنیت و به رسمیت شناختن بپردازد.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: هر گونه تلاشی برای بهبود وضعیت اقتصادی باید با اقدامات سیاسی همراه شود.

وی اظهار اشت: توسعه اقتصادی فلسطین مهم است و ما طرح هایی برای رسیدن به آن داریم اما این جایگزینی برای ما مهم نیست.

جان کری خطاب به خبرنگاران در فرودگاه بن گوریون اسرئیل گفت که محمود عباس با وی درباره اهمیت مساله اسیران فلسطینی صحبت کرده است.

وی تاکید کرد: محمود عباس درباره مساله اسیران استدلال قدرتمندی را در خصوص مساله آنها با من مطرح کرد و من فکر می کنم دولت اسرائیل درک کاملی از اهمیت این مساله دارد.

یک خبرنگار از جان کری پرسید آیا از نامه سال ۲۰۰۴ جورج دبلیو بوش به آریل شارون، نخست وزیر سابق اسرائیل حمایت می کند که طی آن تصریح شده بود با نظر به مراکز جمعیتی اسرائیل در منطقه C، انتظار نمی رود که اسرائیل کاملا به مرزهای پیش از سال ۱۳۶۷ عقب نشینی کند.

جان کری در پاسخ گفت: من با اطمینان و به طور علنی از این ایده حمایت کرده ام که ما باید به مساله مرزهای سال ۱۹۶۷ علاوه بر مساله مبادله های ارضی که بازتاب برخی تغییرات اتفاق افتاده از آن زمان تاکنون است، بپردازیم.