به گزارش پارس به نقل از کیهان، رامی خوری تحلیلگر روزنامه لبنانی دیلی استار با درج این مطلب خاطرنشان کرد: یکی از رنج آورترین جنبه های گذراندن زمان در آمریکا همانطور که من در طول یک ماه دیدار کاری خود از این کشور با آن روبرو شدم، پیگیری پوشش خبری مسایل ایران در رسانه های اصلی و عمده آمریکا است. توصیف این موضوع به عنوان « پوشش خبری» ، خیلی واقعی نیست، زیرا رسانه های عمده آمریکا واقعا اخبار ایران را گزارش نمی دهند، بلکه به جای آن به عرضه مجدد حملات و تهدیدهای عقیدتی می پردازند که از دولت های آمریکا و اسرائیل سرچشمه می گیرد.
وی می افزاید: مشکل اصلی که تقریبا در هر خبر و گزارشی که درباره ایران در رسانه های عمده آمریکا منتشر می شود، دیده می شود - از جمله رسانه هایی مانند نیویورک تایمز، واشنگتن پست، وال استریت ژورنال و شبکه های مهم تلویزیونی- این است که پوشش خبری به صورت گریزناپذیری براساس پیش فرض ها، اتهامات و نگرانی هایی است که تقریبا هیچگاه دارای مدارک و مستندات واقعی و معتبر نیستند. از نگاه این رسانه ها ایران را باید به هر قیمت عقب راند.
تحلیلگر دیلی استار می نویسد: در هرگونه ارزیابی بی طرفانه عملکرد حرفه ای اغلب رسانه های آمریکا در پوشش وضع ایران، مشخص خواهد شد که به شدت ناقص است تا حدی که باید بگویم پوشش رسانه های اصلی آمریکا از ایران به صورت حرفه ای جنایتکارانه است. من این گفته را براساس این می گویم که حرفه و ارزش های روزنامه نگاری را در آمریکا آموخته ام؛ اینکه پوشش مطبوعاتی کیفی هر موضوعی به صورت مطلوب باید دارای مشخصات دقت، توازن، عمق و بافت باشد و نویسنده برای حفظ بی طرفی در هنگام ارائه گزارشی درباره مطالبی که جنجالی یا دارای تعارض است، باید تلاش و دقت بسیار زیادی بکند. اما چنین کیفیتی در اغلب رسانه های آمریکا دیده نمی شود.
رامی الخوری نوشت: من از دیدن طرح اتهامات بی سند علیه برنامه هسته ای ایران و ادعای ساخت پنهانی بمب حیرت زده می شوم. در این عبارت ها هیچ اطمینان و یقینی وجود ندارد، مدارک و اسناد معتبر و واقعیات قابل تایید اندکی وجود دارد و به جای آن تنها خشم، پیش فرض ها و هراس دیده می شود. آنها مسئولیت خود را فراموش کرده و سربازان عقیدتی اهداف دولت شده اند.