به گزارش پارس   به نقل ازفارس ستار هدایخواه شامگاه سه شنبه در دیدار هیئت جوانان حسینی شهر یاسوج با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک انتخاب حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی به این عنوان اظهار کرد: همه برای تحقق منویات رهبری به جایگاه رفیع نمایندگان آن حضرت در استان احترام گذاشته و همراه و پشت سر نماینده رهبر معظم انقلاب در همه امور هستیم.

این کارشناس امور فرهنگی ادامه داد: همه جوانانی که در هیئت های مذهبی حضور فعالانه دارند سربازان فرهنگی ولایت هستند که با تمسک به اهل بیت انجام وظیفه می کنند.

وی با بیان این که نگاه به موضوع ولایت ریشه در توحید دارد، گفت: ولایت را جلوه ای از توحید می دانیم و معتقدیم که ولی مطلق، پروردگار جهانیان است.

هدایتخواه تصریح کرد: خداوند بالعرض به کسانی اذن ولایت داده است که آن ها انبیاء الهی و بعد از آن ها ائمه اطهار و در ادامه ولی فقیه زمانه بوده که جامع الشرایط است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در همین زمینه افزود: هر کس دیگری به جز این افراد در سرنوشت مردم دخل و تصرف کند طاغوت است و به همین منظور برای تحقق توحید در عرصه های مختلف باید در مسیر ولایت حرکت کرد.

وی به لزوم وجود ولی فقیه و تبعیت از فرامین چنین شخصی در دوره غیبت اشاره کرد و گفت: در عرصه مسائل فردی و عبادی اگر مجتهد نباشیم که بتوانیم احکام را استخراج کنیم باید از مجتهد تقلید کرد و بدون تقلید این عمل ما مقبول نیست.

هدایتخواه ولایت و ربوبیت را دو روی یک سکه دانست و گفت: تحقق ولایت در سایه ولایت امام علی ابن ابی طالب محقق می شود.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی کسانی که حد وسطی برای ولایت پذیری قائل می شوند، گفت: در زمینه ولایت پذیری حالت بینابینی نیست و افراد یا ولایت پذیر بوده و یا ولایت گریز هستند.

وی ماندن بر ولایت را کار آسانی ندانست و گفت: باید در ولایتمداری ثابت قدم بود چرا که در روزگاران سخت با تکیه بر آن می توان از فتنه ها به سلامت عبور کرد.