به گزارش پارس به نقل از مهر، منابع آگاه به نقل از یک مسئول بلند پایه اروپایی گزارش دادند که آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان آنها در جنگ علیه سوریه اعتراف کرده اند که پیش بینیهای آنها درباره توانایی و انسجام ارتش سوریه اشتباه بوده است و همین مسئله سبب شده که دولت سوریه بتواند تا کنون در برابر آنها مقاومت کند.

این منابع افزودند: این مسئول اروپایی از گزارشهای نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا آگاهی پیدا کرده است. در واقع این گزارشها از داده های جدید بحران سوریه و حقایق غیر قابل انکار آن حکایت دارد.

در این گزارش همچنین آمده است که توانایی ارتش سوریه همه کشورهایی را که در جنگ علیه ملت این کشور شرکت کرده اند، غافلگیر کرده است.

این گزارشهای مشترک میان تل آویو و واشنگتن حاکی از این است که دیدارهای اخیر میان سران آمریکا و رژیم صهیونیستی توصیه های بسیاری را درباره بحران سوریه در پی داشته است. در واقع این گزارشها از پیش بینی ها و اطلاعات نادرست طرفهایی که علیه سوریه توطئه کرده اند، پرده برداشت.

بنا بر این گزارشها، ارتش سوریه که از دولت، ملت و خاک این کشور دفاع می کند همچنان توانایی دارد با گروههای تروریستی مبارزه کند.

به گزارش منابع آگاه، کشورهایی که علیه سوریه دست به توطئه زده اند، پیش بینی کرده بودند ارتش سوریه نخواهد توانست بیش از هفت ماه مقاومت کند، اما پس از گذشت دو سال از بحران سوریه شاهد اشتباه بودن پیش بینی آنها بودیم.

بنا بر این گزارشها، حادثه هواپیمای ترکیه که در سواحل سوریه سرنگون شد، حامل این پیام از جانب دولت سوریه به طرفهای ذیربط بود که سامانه دفاع هوایی سوریه با وجود حملات متعدد از سوی هواپیماهای رژیم صهیونیستی هنوز از کار نیفتاده است.

در گزارش صهیونیستی آمریکایی مشترک همچنین آمده است که تاکتیک نظامی ارتش سوریه میزان مهارت در برنامه ریزی نظامی و توانایی بالای این ارتش را در برخورد با فشارها نشان می دهد.

بنا بر این گزارش مبارزه نیروهای سوریه متمرکز بر دو محور است: نخست: هجومی، بدین معنا که ارتش در شهرهای اصلی به گروههای تروریستی حمله می کند. دوم: دفاعی، این تاکتیک ارتش مبتنی بر دفاع از خاک سوریه در مناطق مرزی و تلاش برای خنثی کردن عملیاتهای نفوذی تروریستها است.

در این گزارش همچنین درباره امکان موفقیت گروههای تروریستی در ورود به دمشق، آمده است این مسئله آسان نیست و گروههای مسلح با وجود ارتش سوریه نمی توانند وارد این شهر شوند.