به گزارش پارس به نقل از مهر، " سلیم ادریس" رئیس آنچه ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه نامیده شده، در گفتگو با اسکای نیوز عربی مدعی شد هیچ ارتباطی میان ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره وجود ندارد.

اظهارات وی در واکنش به بیانیه صریح شبکه تروریستی القاعده در عراق و تاکید آن بر اینکه جبهه النصره از گروههای تروریستی مسلح فعال در سوریه بخشی از آن است، بیان شده است.

سلیم ادریس در ادامه در خصوص تروریستهای فعال در سوریه اذعان کرد بیش از ۱۰ هزار جنگجوی عراقی در سوریه (در کنار گروههای تروریستی) حضور دارند.

اسکای نیوز عربی همچنین به نقل از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد این سازمان خواستار همکاری دولت سوریه و تیم تحقیق سازمان ملل در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه شده است. تروریستهای مسلح اخیرا از سلاح شیمیایی استفاده کرده بودند. با این حال دمشق، بان کی مون را به تسلیم در برابر فشارهای غربیها برای خارج کردن روند تحقیقات از مسیر درست آن در راستای حمایت از گروههای مسلح متهم کرده است.

خبر دیگر اینکه هیثم مناع از مخالفان سوری اذعان کرده است رفتن بشار اسد، به معنای پایان خشونتها در سوریه نخواهد بود و سقوط وی، خشونتها را افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر، شبکه العربیه در خبری فوری گزارش داد جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با مخالفان سوری در لندن دیدار خواهد کرد.