به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اسفندیار رحیم مشایی که در سال های اخیر در مقطعی حدود یک سال در محافل سیاسی و رسانه ای کشور حضور به شدت کمرنگی داشت، از چندی پیش که فضای سیاسی و رسانه ای رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است، بار دیگر حضور خود را پررنگ کرده است.

در ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم، مشایی در مراسمات و مجامع مختلف شرکت و سخنرانی می کند و مصاحبه های متعددی از وی در رسانه های متمایل به دولت منتشر می شود.

امروز نیز نشست مشترک هیأت دولت، استانداران، معاونین وزارتخانه ها و روسای سازمان های دولتی در محل مجلس قدیم برگزار شد؛ در این نشست، علاوه بر استانداران و وزرای کابینه، معاونین، مشاوران، دستیاران و چهره های نزدیک به محمود احمدی نژاد نیز حضور داشتند و آنطور که پایگا های اطلاع رسانی دولت و ریاست جمهوری اخبار این نشست را منتشر کرده اند، در این نشست که با عنوان" دیدار نوروزی" برگزار شده است، اسفندیار رحیم مشایی نیز به ایراد سخنرانی پرداخته است.

چندی پیش روزنامه ایران که ارگان مطبوعاتی دولت به حساب می آید، به مناسبت افتتاح و زیرترافیک رفتن بخشی از آزادراه تهران - شمال، گزارشی را با تیتر" تحقق افسانه تهران - شمال در سرزمین اسفندیار" منتشر کرد که استفاده از کلمه اسفندیار در تیتر این گزارش از سوی رسانه ها و کارشناسان سیاسی به نوعی تبلیغ اسفندیار رحیم مشایی تعبیر شد.

پس از روزنامه ایران، روزنامه دولتی خورشید وابسته به سازمان تأمین اجتماعی که مدیریت آن برعهده سعید مرتضوی است، در آخرین روزهای سال ۹۱ عبارت" اسفندیارتان بهار می آید" را به عنوان تیتر یک صفحه اول خود انتخاب کرد؛ اقدامی که بی شباهت با اقدام روزنامه ایران نبود و این بار نیز کارشناسان همان تحلیل قبلی خود را تکرار کردند.

برخی رسانه ها از اسفندیار رحیم مشایی به عنوان گزینه اصلی دولت در انتخابات ریاست جمهوری یاد می کنند اما نزدیکان وی این مسئله را تکذیب می کنند.

عبدالرضا داوری از چهره های نزدیک به دولت و مشایی چندی پیش گفته بود که، " آقای مشایی هیچ برنامه ای برای کاندیداتوری ندارد. ایشان کارهای عادی خودش را انجام می دهد. " او این سخنان را به خبرگزاری آریا گفته است.

اما روزنامه رسمی دولت در شماره اخیر خود از مشایی و چند دولتمرد دیگر از جمله محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور به عنوان کاندیداهای احتمالی دولت نام برد اما با این وجود آقای مشایی تاکنون خودش در رابطه حضور در انتخابات ریاست جمهوری هیچ اظهار نظری نکرده اما در هفته های آخر منتهی به سال جدید، حضور در جمع خبرنگاران رسانه ها، مراسمات دولتی و سخنرانی های رئیس جمهور بیشتر شده است. او چندین بار تاکنون در حاشیه نشست هیئت دولت با حضور در حیاط دولت، با خبرنگاران گفت وگو کرده است.

در اسفندماه سال گذشته نیز، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در مراسم استقبال از نوروز از مشایی به عنوان" مرد بهاری بهاری بهاری" نام برده بود. رئیس جمهور در این مراسم رسمی، به وی نشان درجه یک فرهنگ و هنر اعطا و تعیبرات زیادی در وصف وی به کار برد.

آقای احمدی نژاد در این مراسم، مشایی را مدیری با" تدبیر و مسلط" معرفی و از وی به عنوان" مرد اخلاق، هنر و عشق" نام برد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی چندی پیش به خبرنگار تسنیم گفته بود: فعالیت های ضدامنیتی جریان انحرافی کاملاً رصد می شود و قطعاً اجازه نخواهیم داد که آنها با این نوع فعالیت ها، امنیت انتخابات را به خطر بیندازند.

اما حالا، پایگاه های اطلاع رسانی دولتی اخبار مربوط به مشایی را منتشر می کنند. کارشناسان معتقدند که دولتی ها در حال معرفی بیشتر مشایی هستند تا شاید بتوانند وی را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی کنند.