به گزارش پارس ، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، فعالیت های سیاسی و انتخاباتی رنگ و بوی دیگری پیدا کرده و افراد و اشخاص مختلفی برای حضور در انتخابات اعلام کاندیداتوری کرده اند که تعداد قابل توجهی از آنها از نمایندگان مجلس هستند.

تمایل برخی نمایندگان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تا حدی است که مهدی سنایی نماینده نهاوند به ایسنا، می گوید که بهتر است وزارت کشور شعبه مستقلی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در مجلس مستقر کند.

او در همین رابطه می گوید: موج اعلام کاندیداتوری همچنان در سال ۹۲ هم ادامه دارد و من فکر می کنم بخش عمده ای از این وضعیت ناشی از احساس تکلیف هاست و یکی از مشکلات ما در حوزه سیاسی همین احساس تکلیف کردن است در حالی که اگر افراد کمتر احساس تکلیف کنند شاید شاهد ترافیک کاندیداها برای ورود به عرصه انتخابات نباشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان می کند: کثرت کاندیداها و اعلام آمادگی تعداد زیادی از اشخاص برای حضور در انتخابات را نباید مثبت تلقی کرد چرا که این امر نشانگر سازمان نیافته بودن فعالیت های سیاسی در کشور و به صورت مشخص عدم حضور احزاب قوی و تاثیرگذار است.

سنایی همچنین به مزاح گفت: فکر می کنم با روندی که در مجلس شورای اسلامی با آن مواجهیم و موج اعلام حضور و آمادگی نمایندگان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، باید از وزارت کشور درخواست کنیم شعبه مستقلی را برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در مجلس مستقر کند تا حداقل وقت نمایندگان برای رفتن به وزارت کشور هدر نرود.

او البته اضافه می کند: تمایل برای کاندیداتوری البته تنها به نماینده ها محدود نمی شود و تعداد قابل توجهی هم در بخش های دیگر برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس ادامه می دهد: ما در این شرایط باید در انتظار حضور و تصمیم گیری برخی بزرگانی باشیم که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تردید دارند و هنوز احساس تکلیف نکرده اند.

سنایی اضافه می کند: باید امیدوار باشیم که عرصه انتخابات، عرصه حضور و احساس تکلیف جمع قابل توجهی از افراد با تجربه های بالای سیاسی باشد و در نهایت همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند شاهد خلق حماسه ای با حضور سلایق مختلف در انتخابات باشیم

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، از جمله نمایندگانی است که از او به عنوان یکی از کاندیداهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری یاد می شود اگرچه روز گذشته (یکشنبه) کاظم جلالی رییس فراکسیون رهروان ولایت و از نزدیکان لاریجانی اعلام کرد که او برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری احساس تکلیف نمی کند.

محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی فرد نواب رییس مجلس هستند که در ائتلاف پنج نفره اصولگرایان به عنوان کاندیدا حضور دارند و البته ظاهرا قرار است از بین آنها و منوچهر متکی، آل اسحاق و پورمحمدی یک نفر انتخاب شود.

غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از دیگر افرادی است که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و در قالب ائتلاف سه گانه ۱+۲ اعلام کاندیداتوری کرده است. او در مجلس نهم در رقابت با علی لاریجانی کرسی ریاست مجلس را به وی واگذار کرد اما چندی بعد به عنوان ریاست فراکسیون اصولگرایان مجلس انتخاب شد.

زمزمه هایی هم از احتمال کاندیداتوری احمد توکلی نماینده تهران که سابقه چهار دوره نمایندگی مجلس را دارد، در انتخابات پیش رو به گوش می رسد.

احتمال کاندیداتوری علیرضا زاکانی که از دوره هفتم به بعد در مجلس حضور داشته نیز به عنوان دبیرکل جمعیت رهپویان وجود دارد. او از سال ۷۹ تا ۸۲ مسئول سازمان بسیج دانشجویی بوده و در حال حاضر سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس است.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون بهداشت مجلس دیگر نماینده ای است که بحث کاندیداتوری او مطرح است. او سابقه وزارت بهداشت را در دولت اصلاحات دارد و در حال حاضر زمزمه هایی مبنی بر کاندیداتوری وی شنیده می شود.

ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در اواخر سال گذشته از دعوت جمعی از فعالان دانشجویی و اقتصادی برای کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار و رییس مجمع نمایندگان استان کردستان، هم با شعار انقلاب در مدیریت با حضور نخبگان نسل سوم اعلام کاندیداتوری کرده است. او متولد سال ۵۲ است و سه دوره دبیر طیف شیراز دفتر تحکیم وحدت بوده است.

صفر نعیمی رز نماینده آستارا و عباسعلی منصوری نماینده آران و بیدگل از دیگر نمایندگانی هستند که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کردند.