به گزارش پارس به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هزاران تن از طرفداران جنبش جوانان ۶ آوریل و دیگر احزاب مخالف دولت مصر با برگزاری تظاهراتی در شهرها و استان های مختلف این کشور شعارهایی علیه رئیس جمهوری مصر و اخوان المسلمین سر دادند.

این تظاهرات که در سالروز تاسیس جنبش ۶ آوریل و به درخواست این جنبش در استان های قاهره، سوهاج، اسکندریه، و چند شهر و استان دیگر مصر برگزار شد با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و هواداران جناح حاکم نیز با ورود به صحنه با مخالفان به زدوخورد پرداختند.

در شهر قاهره و در مراکز برخی استان های مصر طرفداران جنبش ۶ آوریل با سر دادن شعارهایی خواستار کناره گیری دولت و جناح حاکم شدند که این امر با واکنش هواداران اخوان المسلمین روبرو شد و دو طرف با یکدیگر درگیر شدند.

بنا به گفته این منابع پس از بالا گرفتن درگیری ها پلیس و نیروهای امنیتی مصر وارد عمل شدند و با پرتاب گاز اشک آور و ایجاد موانع سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان کردند.

وزارت کشور مصر نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تظاهرکنندگان سعی در ورود به ساختمان دادگستری مصر و چند مرکز دولتی دیگر داشتند که این امر به دخالت نیروهای ضد شورش انجامید و درگیری هایی میان دو طرف روی داد.

بنا به گفته منابع بیمارستانی قاهره نیز پس از درگیری ها میان مخالفان و موافقان دولت ده ها تن به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شده اند.

در مراکز برخی استان های دیگر مصر نیز درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و مخالفان روی داد که بنا به گفته مخالفان این درگیری ها چندین زخمی بر جای گذاشته است.

از سوی دیگر و در زمان درگیری موافقان و مخالفان دولت، قبطی ها و مسلمانان در شهر" الخصوص" واقع در استان القلیوبیة نیز با سلاح های سرد و گرم با یکدیگر درگیر شدند که این امر به کشته شدن ۸ تن و زخمی شدن بیش از ۲۰ تن دیگر انجامید.

بنا به گفته منابع محلی درگیری ها زمانی آغاز شد که چند جوان قبطی ساکن الخصوص بر روی یکی از مساجد این شهر نشان نازی های آلمان را کشیدند و این اقدام با واکنش شدید مسلمانان روبه رو شد.

پیش از این حادثه تعدادی جوان مسلمان برای چند دختر قبطی که در حال عبور از محله مسلمان نشین بودند مزاحمت هایی ایجاد کرده بودند و این مساله باعث مشاجره های شدید میان قبطی ها و مسلمانان شده بود.