به گزارش پارس ، به نقل از فارس از دمشق، در پی استقرار نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف دمشق و ورودی های اصلی این شهر به منظور جلوگیری از نفوذ تروریست های مسلح به آن، آمادگی ارتش برای آغاز نبرد بزرگ موسوم به « نبرد دمشق» مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد.

نبرد دمشق سرنوشت ساز خواهد بود

در حالی که تروریست ها در تلاش برآمدند به نقاط مختلف ریف دمشق نفوذ کنند، نبرد دمشق سرنوشت ساز خواهد بود به ویژه اینکه نیروهای ارتش ابتکار عمل را بدست گرفته و محل استقرار تروریست ها را منهدم کرده و حمله آنان به کانون های حساس تروریست ها در الغوطه و شمال دمشق ادامه دارد.

یک منبع سوری تاکید کرد: اطلاعاتی که قبلا جمع آوری شده است برای آغاز حمله گسترده علیه تروریست ها و محل استقرار آنان کافی است به گونه ای که عملیات ارتش محله های « دوما» ، « عدرا» ، « داریا» و « جوبر» و سایر مناطق دمشق را شامل خواهد شد.

تلفات تروریست ها در برخی مناطق به چند هزار نفر رسیده است

در این میان نیروهای توپخانه ای ارتش به تروریست های مسلح خسارت های سنگینی وارد کرده اند تا جایی که شمار تلقات آنان در دوما و عدرا به چند هزار نفر رسیده است.

تروریست ها که در دو منطقه مزبور گرفتار شده اند با پیشروی به سمت دمشق در صدد هستند از تروریست های مستقر در دوما و « حرستا» کمک بگیرند و در « جوبر» نیز تلاش کردند راه اصلی این شهر را مسدود کنند اما در « یبرود» و « الزبدانی» نیز ماموریت دارند از رسیدن کمک های ارسالی به یگان های ارتش جلوگیری به عمل آورند.

تروریست ها در برابر یگان های ارتش زمین گیر شده اند

اکنون تروریست ها در منطقه « عدرا» به محاصره در آمده اند و در دوما نیز در وضعیت مشابهی به سر می برند. به این ترتیب تعداد زیادی از آنان کشته و مجروح شده و نیروهای باقی مانده نیز قادر نیستند در برابر حملات یگان های ارتش سوریه از خود دفاع کنند و در واقع زمین گیر شده اند.

در جوبر نیز تروریست ها از پیشروی به سمت راه اصلی این شهر ناتوان مانده اند به ویژه اینکه یک هفته پیش در درگیری موسوم به « کراج البولمان» صدها تن از نیروهای خود را از دست دادند.

در این میان، یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد: با وجود اینکه داریا تقریبا از تروریست ها پاکسازی شده است، ارتش هنوز آن را منطقه امن اعلام نکرده زیرا در انتظار نبرد گسترده دمشق است به این معنی که نبرد داریا و دمشق همزمان با هم به پایان خواهد رسید.

بنابر اعلام این منبع، در سایر مناطق حومه دمشق به ویژه « برزة» و « القابون» نیز تکلیف تروریست ها پیش از نبرد دمشق نهایی خواهد شد زیرا از دو روز پیش و در پی پیشروی ارتش، تروریست های مسلح در برزه، خسارت های زیادی را متحمل شده اند و در« القابون» نیز به محاصره در آمده و توان آنان تضعیف شده است.