به گزارش پارس به نقل از نیک نیوز، هیلاری کلینتون اعلام کرد در حال نگارش کتاب خاطرات خود از دوران تصدی گری وزارت امور خارجه دوران ریاست جمهوری باراک اوباماست و در این اثر به موضوعاتی چون سیاست جهانی، تعقیب و کشتن « اسامه بن لادن» رهبر گروه تروریستی « القاعده» و براندازی رژیم « معمر قذافی» در لیبی پرداخته است.

هیلاری ۶۶ ساله، همسر بیل کلینتون رییس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا، که این روزها نامزد شدنش از سوی حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری بحث داغ بازار سیاسی این کشور است، پنجمین کتاب خود را سال آینده میلادی روانه بازار خواهد کرد.

موقعیت آمریکا در عراق و افغانستان، جنبش بهار عربی، روابط امریکا با ایران و کره شمالی از دیگر مباحثی هستند که این سیاستمدار در کتاب جدید خود به آن پرداخته است.

انتشارات « سیمون و شاستر» قرار است کتاب کلینتون که هنوز نامی برایش انتخاب نشده را ویراستاری و چاپ کند.

وزیر سابق امور خارجه آمریکا همچنین در این اثر در حوزه هایی چون اقتصاد، انرژی و تغییرات آب و هوایی، دموکراسی، حقوق بشر، نقش حیاتی زنان و دختران در جامعه، فناوری، ابداع، بهداشت و توسعه جهانی اظهارنظر کرده است.

پیش از این بیل کلینکتون، همسر هیلاری، و رئیس جمهور پیشین آمریکا، کتاب خاطرات خود را منتشر کرده بود. این کتاب با ترجمه مهدی غبرایی از سوی انتشارات آبی در دو جلد نسبتا قطور به بازار کتاب ایران عرضه شده بود.