به گزارش پارس ؛ فارس به نقل از روزنامه آمریکایی « یواس ای تودی» ، مأموران « اف بی آی» در اقدامی « دیوید پترائوس» رئیس سابق « سیا» را مورد بازجویی قرار دادند تا تحقیقاتی در زمینه احتمال ارسال فایل های محرمانه به زنی که با او رابطه نامشروع داشته صورت دهند.

پترائوس، یکی از رهبران نظامی معروف آمریکا بود که در نوامبر سال گذشته میلادی مجبور شد پس از فاش شدن رابطه محرمانه و غیرمشروع وی با « پائولا برادول» زن شرح حال نویس پترائوس که متأهل نیز بود، از ریاست سیا استعفا کند.

روزنامه آمریکایی « یو اس ای تودی» به نقل از یکی از مقامات اجرای قانون فدرال اعلام کرد که مأموران « اف بی آی» با « دیوید پترائوس» در خانه وی در شمال « ویرجینیا» در مقابل واشنگتن گفت وگو کردند که این گفت وگو بعنوان بخشی از تحقیقات آنها در زمینه اینکه آیا برادول اطلاعات محرمانه دریافت کرده یا اینکه آیا فایل های محرمانه در مکانی غیرقانونی نگهداری شدند، به حساب می آید.

« ژاکلین ماگوآیر» سخنگوی اف بی آی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که مأموران اف بی آی در شمال ویرجینیا، فعالیت های اجرای قانون انجام در زمینه پرونده پترائوس و برادول انجام می دهند اما جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نکرد.

پترائوس هفته گذشته، اولین سخنرانی خود را از زمانی ایراد کرد به دلیل روابط نامشروع و پنهانی مجبور به استعفا از سمت خود شد.

وی برای بیش از ۶۰۰ کهنه سرباز و دانشجویان نظامی به میزبانی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در هتل لس آنجلس سخنرانی کرد.

پترائوس در این سخنرانی از دوستان، خانواده و طرفدارانش به دلیل رنجی که متعاقب این رابطه نامشروع و پنهانی با برادول به آنها وارد آمده بود، عذرخواهی کرد و درخواست جبران دردهایی کرد که به افراد مذکور وارد کرده بود.

این فساد اخلاقی بعد از آن فاش شد که « جیل کلی» یکی از کارمندان تحت امر پترائوس به اف بی آی شکایت کرد که ایمیل های تهدید آمیزی را از یک فرستنده ناشناس دریافت می کند.

پس از تحقیقات اف بی آی مشخص شد که این ایمیل ها از جانب پائولا برادول بوده که شرح حال پترائوس را می نوشته است و تحقیقات بیشتر نشان داد که برادول و پترائوس رابطه نامشروع و پنهانی با یکدیگر داشتند.

این تحقیقات همچنین نشان داد که ایمیل های غیراخلاقی بین کلی و « جان آلن» فرمانده چهارستاره نیروهای آمریکایی در افغانستان رد و بدل شده است که در نهایت جان آلن از اتهامات وارده تبرئه شد.

گرچه اوباما، آلن را به عنوان نامزد رهبری نیروهای ناتو در اروپا برگزیده بود، اما آلن تصمیم گرفت بازنشسته شود.