به گزارش پارس به نقل از فارس، « عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس مخالفت با اظهارات « ویکتوریا اولاند» که مذاکره با حماس را به موافقت این جنبش با شروط کمیته چهارجانبه بین المللی مبنی بر کنار گذاشتن مقاومت، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و پذیرش توافقنامه های امضا شده میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی دانسته بود، اعلام کرد.

الرشق در واکنش به این اظهارات اولاند تاکید کرد که این موضع وی در راستای همان سیاست اشتباه کاخ سفید و طرفداری آن از رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.

رشق با تاکید بر اینکه جنبش حماس با هر گونه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و اشغالگری آن در سرزمین فلسطین مخالف است، تصریح کرد که مقاومت فلسطین بر خلاف آنچه که صهیونیست ها و حامیان آنها ادعا می کنند، « سازمان تروریستی» نیست، بلکه دست به مبارزات مشروعی می زند که تمامی عرف ها و قوانین بین المللی و شرایع آسمانی آنرا قبول دارند.

وی افزود جنبش حماس هرگز در صدد کسب مشروعیت از آمریکا یا هیچ کشور دیگری نبوده و نیست، بلکه مشروعیت خود را از مردم و پشتوانه مردمی و پایبندی به حقوق و اصول ملی فلسطینیان و دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین و توسل به سلاح و مبارزات در راه آزادی و آزاد سازی کسب می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد هر طرفی که مخالف مذاکره با جنبش حماس باشد، خودش ضرر می کند و در نهایت خود را در انزوا خواهد دید.

دولت آمریکا اعلام کرده بود تا زمانی که جنبش حماس شروط و خواسته های کمیته چهار جانبه بین المللی مبنی بر کنار گذاشتن فعالیت های مقاومتی، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و پذیرش توافقنامه های امضا شده میان طرفین صهیونیستی و فلسطینی را قبول نکند، حاضر به مذاکره با این جنبش نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه شب گذشته تاکید کرد که کاخ سفید همچنان بر لزوم موافقت حماس با شروط کمیته چهارجانبه بین المللی تاکید دارد.