به گزارش پارس ، مروان شربل این سخنان را روز جمعه (۱۶ فروردین) در گفتگو با پرس تی وی در بیروت مطرح کرد.

وی از شماری از گروه های سیاسی لبنان به علت بهره برداری از آوارگان بیکار و فقیر سوری، آموزش آنان و اعزام دوباره آن ها به میهن شان برای اجرای عملیات های نظامی یا نظارتی بر ضد دولت سوریه مورد انتقاد قرار داد.

شربل افزود حضور آوارگان سوری در لبنان به یک بحران اقتصادی منجر خواهد شد.

وزیر کشور لبنان خاطرنشان کرد: « آوارگان سوری با دستمزد کمتری کار می کنند و این مساله به بیکار شدن تعداد زیادی از لبنانی ها منجر می شود. »

شربل افزود: « مساله آوارگان سوری به اوج رسیده است و تاثیرات اجتماعی خاص خود را نیز دربردارد. این مساله بر امنیت (لبنان) تاثیر می گذارد که ما را بیش از همه نگران می کند. آوارگان سوری در همه نقاط لبنان به چشم می خورند. ما آمار اولیه را در اختیار داریم و برای این که بتوانیم اوضاع را تحت کنترل دربیاوریم با شهرداری ها و سازمان های محلی و بین المللی همکاری می کنیم. »

وی تاکید کرد هیچ راه حلی به غیر از برگزاری مذاکرات سیاسی ملی برای درگیری سوریه وجود ندارد.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت ها جان خود را از دست داده اند.

دولت سوریه می گوید، این ناآرامی ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می شود و گزارش های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.