به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه « دیلی تلگراف» ، کره شمالی به انگلیس توصیه کرده است سفارتش در پیونگ یانگ را تخلیه کند. بنا بر این گزارش دولت انگلیس در حال بررسی این پیشنهاد است.

پیونگ یانگ که از هفته قبل علیه کره جنوبی « وضعیت جنگی» اعلام کرده، ساعتی قبل هم پیشنهادی مشابه به مسکو داده و خواستار تخلیه سفارت روسیه در پیونگ یانگ شده بود.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس ضمن خودداری از اعلام تعداد کارکنان سفارت این کشور در پیونگ یانگ، گفته است: ما در حال بررسی گام بعدی هستیم.

این سخنگو دریافت پیام از دولت کره شمالی را تائید کرده و گفته است که پیونگ یانگ اعلام کرده است که از روز ۱۰ آوریل به بعد در صورت بروز جنگ، قادر به تضمین امنیت سفارتخانه ها و سازمان های بین المللی نخواهد بود.

کره شمالی از چند روز قبل تهدیدات خود علیه آمریکا و کره جنوبی را افزایش داده است. پیونگ یانگ تهدید کرده است که خاک و پایگاه های نظامی آمریکا را هدف موشک های خود قرار می دهد.

دور جدید تنش در شبه جزیره کره پس از آن آغاز شد که آمریکا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد و پیونگ یانگ هم در پاسخ دست به آزمایش هسته ای زد.