به گزارش پارس به نقل از بولتن نیوز، برخی می گویند که این جملات، انتخاباتی و برای جمع کردن رای بخشی از جوانان و نیروهای اصلاح طلب و منتقد و مخالف نظام است که به شرطی به پای صندوق های رای می آیند که احساس کنند کاندیداها معتقد به اصلاحات عمیق و گسترده در نظام و دولت هستند.

اما با هر تحلیلی که این سخنان، مطرح شده باشد باید گفت که ملت ایران و نیروهای اصولگرا و ارزشی با این جملات و کسانی که فتنه ۸۸ را راه انداختند تا اصل نظام و رهبری را زیر سوال ببرند و پایه های مشروعیت و امنیت کشور را متزلزل کنند و با کشورهای غربی و دشمنان همصدا شوند، مرزبندی مشخص دارند و اجازه نمی دهند که عده ای خواستار حضور افراد و عوامل فتنه گر در سرنوشت سیاسی کشور شوند.

این نوع تحلیل از حوادث بعد از انتخابات، به خوبی نشان می دهد که آقای هاشمی با نزدیک شدن به انتخابات، مواضع تندتری را آغاز کرده است تا نظر دیگران را جلب کند. زیرا ایشان در خطبه های نماز جمعه بعد از حوادث انتخابات، گفته بود که باید از کسانی که در این حوادث صدمه و خسارت دیده اند، دلجویی شود و موضوع شکایت نامزدها رسیدگی شود. اما به این موضوع که این افراد طرفدار نظام هستند و اصلاح طلبند اشاره نشده بود و به نوعی فتنه گری ها مورد تایید هاشمی رفسنجانی نبوده است.

اما این بار، جناب هاشمی طوری سخن گفته است که انگار مواضع فتنه گران و آشوب گران بعد از انتخابات، که خیابان ها و کسب و کار مردم را به صحنه رویارویی با نظام و مردم تبدیل کرده بودند، را مطابق مواضع دوست داران نظام و اصلاح طلب معمولی ارزیابی کرده است.

در حالی که در آن مقطع، رفتار و عمل اصلاح طلبان نیز متفاوت بود و گروه های تندرو و افراطی صف جداگانه ای نسبت به افراد میانه رو اصلاح طلب داشتند و با سران فتنه همراهی نکردند.

اکنون نیز عده ای از هواداران و عوامل فتنه در خارج کشور، عده ای در زندان هستند، در حالی که بسیاری از اصلاح طلبان به فعالیت معمولی خود ادامه داده اند.

براین اساس، این پرسش مطرح است که آیا هاشمی رفسنجانی بعد از آن همه خسارت که فتنه گران برای کشور ایجاد کردند و با دشمنان همصدا شده اند، حالا تندتر از آن مواضغ را در سال ۸۸ گرفته و اعلام کرده که معترضان بعد از انتخابات ۸۸ اصلاح طلب هستند و با اصل نظام مشکلی ندارند! و در واقع مواضع آن را مورد حمایت قرار داده است.

سوال اساسی این است که آیا نزدیک شدن به مواضع اصلاح طلبان در ایام انتخابات سال ۹۲ این ارزش را دارد که چنین مواضعی اتخاذ شود و کسانی که با فتنه ۸۸ اساس نظام را هدف گرفته بودند، و خیابان ها را به آتش کشیدند و اعتراضات را بدون وقفه ادامه دادند، و… اصلاح طلب و هوادار نظام معرفی کنیم؟

بسیاری از کسانی که در خیابان ها به اعتراضات دامن می زدند و برخی از افرادی که در این روزها بازداشت شدند و بعدا آزاد شدند و در سال های اخیر تحت نام اصلاح طلب و… علیه نظام به انتقاد مشغول بودند، امروز در کشورهای غربی در رادیوها و تلویزیون های بیگانه و تحت اختیار سازمان های جاسوسی، به تبلیغ علیه نظام مشغول هستند و با فرصتی طلبی، برای خود جا و مکانی در کشورهای غربی و بین دشمنان نظام یافته اند و خود را مخالف دو آتشه نظام معرفی می کنند در حالی که در داخل کشور، به گونه ای دیگر موضع داشتند.

براین اساس، آیا درست است که چنین دیدگاه هایی را فرصت رشد بدهیم تا روزی کشور و نظام را تهدید کنند؟

بسیاری از افرادی که اکنون درداخل کشور زندگی می کنند و برخی از آنها منتظر فرصتی دیگر برای فتنه ای دیگر هستند نیز اگر از کشور خارج شوند و به رادیوها و رسانه ها و محافل ضد انقلاب بروند همان را می گویند که امروز عده ای تحت تاثیر سازمان های جاسوسی و ضد انقلاب غربی، علیه نظام و کشور تبلیغ می کنند.

بنابر این لازم است که هوشیار باشیم و دفت کنیم که اگر فتنه گران فرصت رشد و عرض اندام داشته باشند دوباره آتش جدیدی را راه می اندازند و کشور را با مشکلات دیگری مواجه خواهند کرد.

حال که آتش فتنه ۸۸ مهار شده، نباید به گونه ای سخن گفته شود که فرصتی دوباره برای این افراد افراطی فراهم شود و آنها به نام منتقد و هوادار نظام به عرصه انتخابات بیایند تا با هر جرقه ای، آتش فتنه را شعله ور کنند.

آقای هاشمی باید توجه داشته باشند که کسانی هوادار نظام شناخته می شوند که از نظام و رهبری تبعیت کنند و فتنه سال ۸۸ را محکوم کنند و هر گونه حرکت اصلاحی را در چارچوب نظام و انتخابات و با تایید مقام معظم رهبری به پیش ببرند نه این که به نام اصلاحات و انتقاد از نظام، اساس نظام را زیر سوال ببرند و با دشمن همصدا شوند و در رسانه های غربی علیه ایران تبلیغ کنند…

این نوع توجیه و تطهیر که در نوع خود بی سابقه است, ظاهرا آخرین تیرهای در کمان آیت الله است که به قصد نزدیکی هر چه بیشتر به اصلاح طلبان و جلب نظر مساعد آنها برای حضور در میدان کارزار انتخابات یازدهم ریاست جمهوری صورت می گیرد.

حتی اگر تا چند ماه پیش, کسی بود که موسوی و کروبی را فریب خورده و قربانی فتنه می دانست, پخش مستند" مثلث" با موضوع ارتباط رابط کروبی و سازمانهای جاسوسی کشورهای بیگانه, جای هیچ اما و اگری باقی نگذاشت و همراهی و همدلی جریان فتنه ۸۸ با دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را به وضوح تبیین و آشکار نمود.

اکنون که غبارهای برپا شده توسط هاشمی رفسنجانی و همراهانش در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری فرونشسته و به برکت روشنگری های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تلاش سربازان گمنام امام عصر (عج) , پرده از ماهیت شوم طراحان و مجریان حوادث سال ۸۸ برداشته شده, اصرار ایشان بر اصلاحی خواندن این آشوب ها چه تعبیر و تفسیری میتواند داشته باشد؟

چگونه است عده ای که با حمایت های مادی و فکری بنیاد جورج سوروس و سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس, به خیابانها ریخته و با سوء استفاده از احساسات مردم و متلاطم نمودن فضای روانی کشور بوسیله القاء تقلب, عزم خود را براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران جزم می کنند توسط هاشمی, معتقد و ملزم به قانون اساسی تصویر می شوند؟

با این نوع نگاه هاشمی رفسنجانی, اساسا هیچ تفاوتی میان اصلاح و براندازی وجود نداشته و لابد آمریکا و اسرائیل که برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران, بودجه های کلان اختصاص داده و به هر روشی برای تحت فشار گذاشتن ملت ایران دست میزنند, اصلاح طلب و خیرخواه مردم ایران و معتقد به قانون اساسی کشورمان هستند.

هرچند جناب ایشان چندین بار و در مقاطع زمانی مختلف, بی وفائی اصلاح طلبان را به چشم دیده اما هنوز هم به کسب قدرت از طریق این جریان دل بسته و امید دارد با نزدیک شدن به خطوط فکری آنها مجددا جایگاه سابق را در صحنه سیاسی و اجتماعی کشور بدست آورد.

غافل از اینکه مرجع اصلی برای راهیابی یک فرد یا جریان به پاستور, اعتماد مردم است. مردمی که این روزها با هوش و بصیرتی بیشتر از سال ۸۸, جریان های سیاسی را در کشور رصد کرده و اتخاذ مواضع این چنینی پاسخی جز" نه" ملت را در پی نخواهد داشت.