به گزارش پارس به نقل از عرش نیوز، مشاور هاشمی رفسنجانی می گوید حسن روحانی می تواند هاشمی جدید باشد. علی عسکری با بیان اینکه هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کاندیدا نمی شود، گفت: آقای هاشمی در جلسه پایان سال خود با نمایندگان ادوار مجلس تاکید کردند در انتخابات پیش رو کاندیدا نمی شوند.

عسکری تاکید کرد: خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کاندیدا نمی شود و علی رغم گشایشی که با فرمایشات رهبری برای اصلاح طلبان حاصل شده اما برخی از سران اصلاح طلب که در مشهد حضور داشتند به جمع بندی رسیدند که خاتمی نامزد نخواهد شد. در واقع این طیف به دنبال دو راه حل برای حضور هستند اول اینکه از فردی مثل عارف حمایت کنند دوم اینکه فردی که سابقه اصولگرایی به شکل کارآمد دارد و اندیشه فراجناحی دارد و برای اصلاح طلبان نیز حرمت قائل است را مورد حمایت قرار دهند بنابراین اکنون قضاوت درباره تصمیم اصلاح طلبان زود است.

وی در مصاحبه با آریا گفت؛ از آن جا که آقای خاتمی موانعی را پیش روی خود می بیند و با توجه به آینده نگری و شم سیاسی که ایشان دارند شرایط را می سنجند بنابراین آقای خاتمی پیش بینی می کند با موانعی چون شورای نگهبان مواجه خواهد شد.

عسکری درباره حمایت هاشمی از کاندیداتوری خاتمی گفت: اصلاح طلبان در دیداری که با آقای هاشمی داشتند خواستار کاندیداتوری ایشان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بودند اما آقای هاشمی تاکید کردند کاندیدای شما می تواند آقای خاتمی باشد البته در این جلسه موانع پیش روی آقای خاتمی هم مورد توجه قرار گرفت در نتیجه به نظر می رسد اگر آقای هاشمی کاندیدا نشود که نخواهد شد سعی خواهند کرد افکار نخبگان و چهره های مقبول و محبوب جامعه را به نفع « هاشمی جدید» توجیه کند.

وی افزود: در واقع تحلیلی که آقای هاشمی به اصلاح طلبان دادند گویای این واقعیت بود که شانسی برای رئیس جمهور شدن آقای خاتمی قائل نیستند البته همانطور که آقای هاشمی مطرح کردند ایشان یک راه کم هزینه انتخاب خواهند کرد یعنی خودشان کاندیدا نمی شوند اما برای برگزاری انتخابات شکوهمند هر تلاشی لازم باشد انجام خواهند داد بنابراین بنده اینگونه ارزیابی می کنم که آقای هاشمی درصدد خلق یک هاشمی جدید است.

وی گفت: ضرورتی ندارد هاشمی جدید از بین اصلاح طلبان باشد زیرا این طیف کاندیدایی شاخص تر از خاتمی ندارد و تنها چهره شاخص اصلاح طلبان عارف است که توانمندی لازم را برای هاشمی شدن ندارد بنابراین بنده معتقدم دکتر حسن روحانی می تواند در نقش هاشمی جدید ایفای نقش کند.