به گزارش پارس به نقل از تسنیم به نقل از پرس تی وی، روزنامه سوری « الوطن» دوشنبه از کشف مقادیری سلاح متعلق به کشور کرواسی در دست معارضان سوری در استان درعا در جنوب غربی سوریه خبر داد.

این تسلیحات که شامل خمپاره انداز، موشک های زمین به هوا و تعدادی از سلاح های سبک، پیشرفته و پیچیده کرواتی هستند از مرز اردن وارد سوریه شده اند.

روزنامه سوری الوطن همچنین سرویس های جاسوسی آمریکا را به انتقال اطلاعات از تحرکات ارتش سوریه به معارضان سوری متهم کرده است.

در این گزارش آمده است: تروریست های سوری قصد دارند با منزوی کردن استان درعا، کنترل مرزهای سوریه را با اردن در دست بگیرند.

کشف سلاح های متعلق به کرواسی در سوریه در حالی صورت گرفته است که روزنامه نیویورک تایمز ۲۶ فوریه [۸ اسفند ماه] با انتشار گزارشی خرید محموله بزرگ سلاح های سبک و سنگین را توسط عربستان سعودی از کرواسی به منظور تسلیح معارضان از طریق مرز اردن افشا کرده بود.

از سوی دیگر یک روزنامه کرواتی زبان در ماه مارس مدعی شده بود عربستان سعودی از ماه نوامبر تاکنون ۳ هزار تن اسلحه را به درخواست آمریکا از این کشور خریداری کرده و از طریق فرودگاه زاگرب و در قالب محموله ۷۵ هواپیمای باری به معارضان سوری تحویل داده است.