به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران در مشهد هدف از این سفر را شرکت در شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السّلام ذکر کرد.

شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت مدت دو روز در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی با اشاره به این که مجمع جهانی اهل بیت شورایی بین المللی است، تأکید کرد که نمایندگان مختلف از کشورهای اسلامی عضو در این جلسه حضور می یابند.

ولایتی همچنین از دیدارهای انتخاباتی در استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی خبر داد و گفت: احتمال پیوستن گزینه چهارم به ائتلاف ۱+۲ وجود دارد؛ تاکنون به ائتلاف سه گانه گزینه ای اضافه نشده اما هنوز احتمال پیوستن نفر چهارم منتفی نیست و کسی که شرایط ورود به این ائتلاف را داشته باشد می تواند به ما بپیوندد.

وی با اشاره به این نکته که: " نپیوستن فردی به ائتلاف سه گانه اصول گرایان به این معنا نیست که احتمال انتخاب فردی خارج از جمع سه نفری را به کلی منتفی بدانیم" افزود: افراد زیادی تمایل خود را برای پیوستن به ائتلاف سه گانه اصول گرایان مطرح کردند.

وی درباره شرایط ورود به ائتلاف سه گانه تصریح کرد: اصول گرایی و اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی هم در قول و هم در فعل در رأس شرایط پیوستن به ائتلاف ۱+۲ است؛ همچنین ائتلاف سه گانه اصول گرایان تأکید ویژه ای بر حضور افرادی با کارنامه درخشان همراه با رضایت آحاد ملت در طول خدمت خود به نظام جمهوری اسلامی دارد و بنابراین حضور افراد ذی صلاح در ائتلاف سه گانه منتفی نیست.

ولایتی یادآور شد: حضور در انتخابات چه به لحاظ رأی دهنده و چه کاندیدا برای آحاد ملت ایران مجاز بوده و انگیزه شخصی بنده این است که هیچ افتخاری ارزنده تر از خدمت در محضر مقام معظم رهبری به عنوان مشاور ایشان در امور بین المللی نیست.

عضو ائتلاف سه گانه اصول گرایان اظهار کرد: وظیفه هرکسی است که در این حماسه سیاسی شرکت کند چرا که یکی از مهم ترین قله های مربوط به حماسه سیاسی انتخابات بوده و آحاد ملت باید با همه ظرفیت پای کار بیایند تا در آینده بتوانیم دولت قوی در خط انقلاب و پایبند به مبانی جمهوری اسلامی داشته باشیم.