به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، به نقل از خبرگزاری رویترز، واشنگتن همچنین اعلام کرده است که با وجود اظهارات جنگ طلبانه کره شمالی در واکنش به افزایش تحریم های بین المللی علیه آزمایش های سلاح های اتمی پیونگ یانگ، شاهد هیچ گونه بسیج نگران کننده نیروهای مسلح توسط کره شمالی نبوده است.

پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی به مقامات ارشد کشورش گفت: اگر هرگونه اقدامات تحریک آمیز علیه کره جنوبی و مردمش وجود داشته باشد، باید بدون تأملات و ملاحظات سیاسی پاسخی شدید به آن داده شود.

کره شمالی می گوید، این منطقه به دنبال تحریم های سازمان ملل در پاسخ به آزمایش اتمی ماه فوریه پیونگ یانگ و مانورهای نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا در آستانه جنگ اتمی قرار داد.

یکی از مقام های دفاعی آمریکا اعلام کرد، ناو جنگی" یو. اس. اس مک کین" آمریکا که یک ناوشکن مجهز به موشک های هدایت شونده است و برای دفاع موشکی بالستیک استفاده شده، در ساحل جنوب غربی شبه جزیره کره مستقر شده است.

این مقام دفاعی که خواست نام وی فاش نشود، گفت: این یک اقدام محتاطانه است که گزینه های دفاعی موشکی بیشتری را فراهم می کند. با این حال این کشتی در هیچ یک از مانورها شرکت نمی کند.