به گزارش پارس به نقل از ایسنا  این اقدام تنها یک روز پس از آن انجام می شود که حزب کارگران کره، خواستار بالا رفتن کیفیت و کمیت سلاح های هسته ای این کشور شده بود.

کره شمالی به کره جنوبی اعلام" وضعیت جنگی" کرده است. کره جنوبی نیز اعلام کرد که در صورت هر تعرضی از سوی همسایه شمالی به آن" پاسخی محکم" خواهد داد.

پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی بر حق کشورش برای واکنش به هر اقدام تهاجمی توسط همسایه شمالی تاکید کرد و گفت: " اگر هر نوع تحریکاتی علیه مردم ما رخ دهد، مردم، کشور و نظامیان ما باید به سرعت و قدرت و بدون ملاحظات سیاسی واکنش نشان دهند. "

کره شمالی از تحریم های سازمان ملل که به دنبال آزمایش هسته ای این کشور در ماه فوریه وضع شده، ناخشنود است.

آن ها همچنین از مانور مشترکی که کره جنوبی و آمریکا برگزار کردند، ابراز ناخشنودی کردند.

علاوه بر این ها در کره شمالی نخست وزیر جدیدی روی کار آمده که پیش از این در سال ۲۰۰۷ میلادی از این سمت عزل شده بود. او پاک پونگ جو، نام دارد.

مجمع عالی خلق کره شمالی در روز دوشنبه جلسه سالانه تشکیل داد. در این جلسات معمولا درباره مسائل اقتصادی حرف می زنند اما خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که در جلسه روز دوشنبه، مجمع با اکثریت قاطع به توجه بیشتر به برنامه سلاح های هسته ای رای داده است.

بنا به مصوبه آن ها، سلاح های هسته ای" وسیله دفاع" هستند که در زمان" حملات مرگبار" از آن ها استفاده خواهد شد.

این نخستین باری نیست که کره شمالی تهدید به آغاز جنگ کرده، اما چون این بار این تهدیدات از سوی یک رهبر جوان و غیر قابل پیش بینی صورت گرفته، ناظران نسبت به خطر شعله ور شدن آتش یک جنگ تمام عیار هشدار می دهند.

لی هونگ هون، استاد روابط بین الملل در دانشگاه یونسی سئول می گوید که همیشه امکانی هر چند کوچک وجود دارد. کیم تهدیدهای زیادی کرده و برای اینکه وجهه خود را از دست ندهد ممکن است که یکی از جزایر را بمباران کند.

وی می گوید که تنش ممکن است" تدریجا یا به طور ناگهانی اوج بگیرد" .

هفته گذشته دو بمب افکن رادارگریز B-۲ نیروی هوایی آمریکا که قابلیت حمل بمب های هسته ای دارند در چهارچوب رزمایش مشترکی با کره جنوبی در ۸۰ کیلومتری خط آتش بس اقدام به عملیات کردند و ایالات متحده می گوید به واکنش به تحریکات خصمانه کره شمالی ادامه خواهد داد.

مقام های آمریکایی به طور مشخص به ماهیت این واکنش های احتمالی اشاره نکرده اند اما پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا ابراز امیدواری کرده که هرگز مجبور به توسل به این تدابیر نشود.