به گزارش پارس به نقل از  خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ وزیر هوانوردی کشوری مصر اعلام کرد، فرودگاه بین المللی قاهره در فصل تابستان به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی بخش زیادی از فعالیت های خود را به مدت ۴ ساعت در روز متوقف خواهد کرد.

تعطیلی بخشی از فعالیت های فرودگاه قاهره در فصل تابستان در حالی است که دولت مصر برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه های برق خود با چالش های زیادی روبرو است.

قطع برق در مصر از زمان سرنگونی رژیم حسنی مبارک در سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون به مراتب بیشتر شده است. دو سال پس از سرنگونی رژیم مبارک در مصر، این کشور با کاهش شدید درآمدهای توریستی روبرو شده و این مساله فشار زیادی را بر پول ملی این کشور و بودجه وارد کرده است.

دولت جدید و اسلامگرای مصر مذاکراتی را با صندوق بین المللی پول انجام داده است تا کمک های مالی دریافت کند. دولت قاهره با کمبود شدید منابع مالی برای واردات سوخت روبرو است.

وزیر هواپیمایی کشوری مصر تصریح کرد، فرودگاه بین المللی قاهره به مدت ۴ ساعت در روز از ابتدای ماه ژوئن تعطیل خواهد بود و تنها یک مسیر برای ورود پروازها در زمان های تعطیلی فرودگاه باز خواهد بود.

وی افزود، تعطیلی فرودگاه قاهره تاثیری بر حمل و نقل هوایی این کشور نخواهد داشت چرا که فرودگاه قاهره با کاهش شدید پروازها روبرو شده است.

کسری بودجه مصر امسال به بیش از ۱۰.۹ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. دولت مصر قصد دارد با اجرای اصلاحاتی کسری بودجه خود را کاهش دهد.