به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، عبدالله دوم در نهم ماه مارس جاری النسور را بار دیگر مامور تشکیل دومین دولت خود در طول کمتر از شش ماه کرد و وی این دولت را بعد از رایزنی های بی سابقه با ۱۵۰ عضو پارلمان بعد از انتخابات پارلمانی تشکیل داد.

حسین المجالی مدیر امنیت عمومی در این دولت پست وزیر کشور و امور شهرداریها را بدست گرفته است.

در دولت النسور تنها یک زن به نام ریم ابوحسان وجود دارد که فعال حقوقی در زمینه خانواده است و سمت وزیر توسعه اجتماعی را به خود اختصاص داد.

چهار وزیر دولت سابق نیز در دولت جدید النسور جایگاههای خود را حفظ کرده اند که این وزرا شامل ناصر جوده وزیر خارجه، خلیف الخوالده وزیر توسعه بخش عمومی، حاتم الحلوانی وزیر صنعت و تجارت است که دو وزارتخانه ارتباطات وفناوری اطلاعات و پشتیبانی با وزارتخانه اش الحاق شده اند.

محمد المومنی وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی اردن گفت که این دولت کوچکترین دولت از نظر تعداد وزیران از سال ۱۹۶۷ میلادی است.

وی افزود: هدف اساسی از تشکیل یک دولت منسجم هدفمندی کردن مصرف و هزینه های دولتی است.

النسور اولین دولت خود را در ۱۱ اکتبر گذشته تشکیل داد که شامل ۲۱ وزیر بود و ماموریت اساسی آن در اجرای انتخابات پارلمانی ۲۳ ژانویه گذشته بود.

النسور بعد از انتخابات استعفای دولت خود را تقدیم شاه اردن کرد و وی در آن زمان دولت النسور را به ادامه ایفای مسئولیت ها تا تشکیل دولت جدید مامور کرد.

زکی بنی ارشید معاون ناظر کل گروه اخوان المسلمین اردن گفت: شیوه تشکیل دولت تغییری نکرده است زیرا این شاه است که نخست وزیر را انتخاب کرده است و رایزنی ها با نمایندگان ظاهری است.

وی افزود: این دولت در ارایه هرگونه تحول دموکراتیک یا اصلاحاتی واقعی شکس خواهد خورد.

اردن از آغاز سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد تظاهرات و اعتراضات است و مردم در آن خواهان اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی ریشه ای و مبارزه جدی با فساد هستند.