به گزارش پارس به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، « دیوید رمز» گفت: وکلای من مصمم هستند تا زمانی که ارتش آمریکا دست از توهین به قرآن برندارد، همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه بدهند حتی اگر این اعتصاب غذا منجر به مرگ آنها شود.
وی افزود: این موضع نشانگر استقلال شخصی آنها است. آنها مصمم است تا زمانی که ارتش آمریکا به اهانت به قرآن ادامه می دهد، به اعتصاب خود ادامه بدهند.
رمز گفت، زندانیان هیچ اطمینانی به فرمانده جدید زندان ندارند و به ناظرانی کمیته بین المللی صلیب سرخ که از زندان بازدید کرد نیز اعتماد ندارند.
روز پنج شنبه گروهی از وکلای مدافع زندانیان معترض در گوانتانامو با تنظیم دادخواستی از مسئولان زندان به خاطر خودداری از ارائه آب آشامیدنی به معترضان انتقاد کردند و افزود مسئولان زندان عامدا دمای زندان را پایین آورده اند.

کمبود آب آشامیدنی منجر به شیوع بیماری در میان زندانیان شده است. بسیاری از آنها از مشکلات کلیوی رنج می برند.

حدود یکصد زندانی گوانتانامو از فوریه در اعتراض به اهانت به قرآن توسط نگهبانان زندان در اعتصاب به سر می برند. آنها همچنین خواستار پایان بازداشت نامحدود خود هستند.
فعالان حقوق بشری می گویند برخی از زندانیان بین ۹ تا ۲۲ کیلوگرم وزن کم کرده اند. آنها همچنین مسئولان این زندان را به پنهان کاری متهم می کنند.

بیش از یکصد و شصد زندانی از اوایل قرن بیست و یکم تاکنون بدون تفهیم اتهام در گوانتانامو به سر می برند.