به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) ، شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی و امنیتی بلند پایه این رژیم گزارش داد که مقامات اسرائیلی به صورت جدی مساله ایجاد منطقه حائل در بلندیهای جولان سوریه را بررسی می کنند.

این منابع در ادامه اعلام کردند که اسرائیل یک بیمارستان میدانی در بلندی های اشغالی سوریه ساخته تا کمکهای اولیه را به شورشیان سوری که در جریان درگیری ها نظام حاکم این کشور مجروح می شوند ارائه دهد و در صورت نیاز به بیمارستانهای موجود در اراضی اشغالی منتقل شوند.

ژنرال یوآو موردخای، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز عنوان داشت که سیاستهای این رژیم در قبال پذیرفتن مجروحان سوری تغییر نکرده است و شورشیان این کشور می توانند در نوار مرزی میان اراضی اشغالی و سوریه تحت درمان قرار بگیرند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع بلند پایه اسرائیلی گزارش داد که تل آویو مایل است تا روابط خود را با شورشیان سوری تحت پوشش اقدامات بشردوستانه بهبود بخشد تا در صورت سقوط نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه درگیری هایی میان این دو گروه به وجود نیاید.

این منابع همچنین اعلام کردند که مسئولان اسرائیلی تلاش دارند تا منطقه حائل میان اراضی اشغالی و سوریه در بلندی های جولان را براساس کمربند امنیتی به وجود آمده میان رژیم صهیونیستی و جنوب لبنان در دهه ۸۰ ایجاد کنند.

منابع امنیتی اسرائیلی تاکید کردند که درگیریها در دوره اخیر در بلندیهای جولان سوریه میان نیروهای ارتش سوریه و شورشیان این کشور افزایش یافته است و این مساله نگرانی هایی را برای مقامات اسرائیلی به دنبال داشته است.