به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس، چین در بحبوحه جدیدترین تحولات و تنش های شبه جزیره کره خواستار حفظ آرامش و کاستن از تنش ها در این شبه جزیره شد.

رویترز خبر داد « هونگ لی» سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری از تمامی کشورهای درگیر در این مناقشه خواست از تنش ها در شبه جزیره کره بکاهند.

کره شمالی پیش از این در روز ۶ فروردین اعلام کرده بود واحدهای موشکی و توپخانه ای خود را برای حمله به مناطقی از آمریکا به حالت آماده باش درآورده است.

تنش های کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی پس از انجام سومین آزمایش هسته ای این کشور اوج گرفته است و امروز (جمعه، ۹ فروردین) در ادامه این تنش ها « کیم جونگ اون» ، رهبر کره شمالی، طی دیدار با شماری از نظامیان بلندپایه اعلام کرد موشک های پیونگ یانگ برای حمله به آمریکا در حالت آماده باش هستند.

فرمان رهبر کره شمالی در واکنش به اقدام روز گذشته آمریکا انجام می شد که ۲ فروند جنگنده « بی ۵۲» که از قابلیت بمباران هسته ای برخوردارند را به کره جنوبی ارسال کرده بود.

کره شمالی منتقد همکاری های نظامی کره جنوبی و آمریکاست، اما این دو کشور روز ۵ فروردین اعلام کردند در واکنش به آنچه به زعم آنها « تحرکات اخیر کره شمالی» است، توافقنامه جدیدی برای مقابله نظامی مشترک با پیونگ یانگ تصویب کرده اند. بر اساس توافقنامه جدید، کره جنوبی می تواند در صورتی که پیونگ یانگ به تهدیدهای اخیر خود ادامه دهد از آمریکا برای مداخله نظامی کمک بخواهد.

منظور دو کشور از « تحرکات اخیر کره شمالی» ، تهدیدهایی است که پیونگ یانگ از بهمن ماه سال گذشته، پس از آزمایش یک بمب اتمی ۷ کیلو تنی که واکنش تند مجامع بین المللی و تصویب قطعنامه هایی علیه آن کشور در شورای امنیت را به همراه داشت، در وهله های مختلف با آمریکا و کره جنوبی رد و بدل کرده است.