به گزارش پارس به نقل از فارس، « جانان موسی زی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت که پاکستان از مدت ها بدین سو در خصوص مذاکرات صلح همکاری کرده اما اکنون موضع خود را در این زمینه تغییر داده است.

به گفته موسی زی، تغییر موضع پاکستان در قبال مذاکرات صلح افغانستان، عدم علاقه این کشور را برای صلح و ثبات افغانستان نشان می دهد.

گفتنی است که پیش از این، « جاوید لودین» معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان نیز با انتقاد از موضع پاکستان در قبال مذاکرات صلح افغانستان، گفته بود که کابل بدون همراهی اسلام آباد نیز می تواند این روند را به پیش ببرد.

در همین حال، « ایمل فیضی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می گوید: پاکستان سعی دارد که تلاش های صلح در افغانستان ناکام شود.

به گفته وی، پاکستان از روند صلح افغانستان دست برداشته است و برای راضی ساختن طالبان به صلح شروطی وضع کرده که قبول کردن آن ممکن نیست.

فیضی به خبرگزاری فرانسه گفته است: تا نشست سه جانبه اخیر در لندن کارها به خوبی به پیش می رفت، ما هم امیدوار بودیم اما خیلی زود آشکار شد که پاکستان موضع گیری خود را تغییر داده و صلح در افغانستان دیگر در اولویت این کشور قرار ندارد.