به گزارش پارس ؛ فارس به نقل از دیلی تلگراف، در حالی که قرار شده است اعضای « تیم ۶» یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا که گفته می شود در تاریخ ۱ مه ۲۰۱۱ اسامه بن لادن، رهبر جنجالی القاعده را به قتل رساندند جزئیات چندانی از واقعه این روز را آشکار نکنند، به نظر می رسد سکوت برای اعضای این تیم چندان هم کار ساده ای نیست.

دو نفر از اعضای این تیم، تا کنون قفل سکوت را شکسته و در این باره صحبت کرده اند. نفر اول، « مارک اونز» بود که گفت بعد از پیدا کردن بن لادن پشت چارچوب یک درب، به او شلیک کرد و او را از پای درآورد.

چندی بعد، نفر دوم این تیم به « مجله اسکوئیر» گفت که او در واقع قاتل « بن لادن» بوده است که در روز واقعه چشم در چشم رهبر القاعده دوخته و هنگامی که او قصد داشته به سمت سلاحش برود گلوله ای به پیشانی اش شلیک کرده است.

پس از این دو نفر حالا نوبت نفر سوم « تیم ۶» رسیده تا روزه سکوتش را بشکند و به « پیتر برگن» خبرنگار شبکه خبری سی ان ان بگوید که تمامی آنچه تا کنون در شرح این روز سرنوشت ساز گفته شده نادرست هستند.

خبرنگار سی ان ان می گوید: « عضوی از یگان ویژه نیروی دریایی که من با او صحبت کردم گفت چیزی که در مجله اسکوئیر گفته شده کاملاً نادرست است. بن لادن نمی توانست دویده باشد تا اسلحه اش را بیاورد چون سلاح های او در جای دیگری بودند که بعداً پیدا شدند. »

این عضو یگان ویژه نیروی دریایی که نامی از وی برده نشده است به سی ان ان گفته « داستان واقعی، اینقدرها هم حماسی نبوده. »

برگن می گوید این عضو « تیم ۶» به وی گفته بن لادن در حالی کشته شده که روی زمین افتاده بوده و اصلا نبرد رو در رو در کار نبوده است.

این اطلاعات جدید در حالی مطرح شده اند که تمامی اعضای این تیم که در حمله به بن لادن نقش داشته اند توافقنامه ای برای عدم افشای وقایع آن روز امضا کرده اند.