پارس؛ ایران اسلامی بر پایه شعار استقلال، آزادی و تعیین سرنوشت مردم به دست خود، در این ۳۵ سال به عنوان یک کشور مردم سالار در لوای اسلام شناخته شده و همواره به روش های گوناگون از حمله نظامی گرفته تا حملات سایبری و فرهنگی مورد تهاجم قرارگرفته است تا بله قربان گوی بی اختیار در برابر غرب باشد اما همواره از این آزمون ها و حملات سربلند بیرون امده است. به طوری که حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با هزاران نفر از مردم قم در دیماه سال گذشته با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخیر فرمودند: " برخی، پیروزی ملت بر رژیم پر کبکبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ایران عزیز از چنبره حقارت آمیز سلطه امریکا را امری محال می دانستند اما به یاری پروردگار رژیم سلطنتی در ایران به زباله دان تاریخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ایران با استقلال کامل در مقابل امریکا، در چشم جهانیان به ملت و نظامی تبدیل شدند که نامشان ملتهای جهان را به وجد می آورد" .

به گزارش خبرنگار سیاسی پارس ، ایشان در همان سخنرانی پرده از نقشه جدید دشمنان برداشتند و فرمودند: " ممکن است کسانی سعی کنند در ایام انتخابات با بوجود آوردن حادثه ای یا ماجرایی اقتصادی، سیاسی یا امنیتی سر مردم را به چیزهای دیگری گرم کنند که این هم جزو نقشه هاست البته بنده مطمئنم که ملت ایران بسیار با بصیرت تر و با هوش تر از این است که با چنین ترفندهای خصمانه دشمنان یا عوامل آنها فریب بخورد. "

این در حالی است که به گفته احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی بر خلاف سال ۸۸ که در فاصله ای چند ماهه مانده به انتخابات هجمه ای گسترده رسانه های غربی برای کاهش حضور مردم شروع شده بود، رسانه های بیگانه از ابتدای تابستان امسال جنگ روانی رسانه ای و تحریم های به قول خود ویرانگر را اعمال کرده اند تا اذهان مردم متوجه مسئولان نظام شود.

اما براستی هدف از کاهش حضور مردم و کمرنگ جلوه دادن انتخابات چیست؟ برگزاری انتخابات و حضور مردم در صحنه علاوه بر این که عمل به یکی از اصلی ترین شعار های انقلاب و فرمان های بنیان گذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه" میزان رای ملت است" می باشد، نشان از رضایت مندی مردم و در کنار ان تجدید بیعت با اصول و ارزش های هر حکومتی است که ایران جزِء معدود کشورهایی در دنیا می باشد که علاوه بر دارا بودن از بیشترین انتخابات، درصد بالای مشارکت مردمی را نیز دارا می باشد، به عنوان مثال از لحاظ تعداد انتخابات در مقایسه با کشوری مثل عربستان که مردم ان رنگ انتخابات را ندیده اند یا در مقایسه با امریکا که میزان حداکثر مشارکت مردم ان در انتخابات کمتر از ۶۵ درصد است، برگزاری بیش از ۳۰ انتخابات در طی ۳۵ سال و همچنین حضور ۸۴ درصد از واجدین شرایط رای دادن در انتخابات سال ۸۸ خود گواه شکوه و عظمت انقلاب اسلامی و دلیل افزایش فشارها و تهدید ها است.

البته این برای اولین بار نیست که ایران مورد هجوم واقع شده است اما انتخابات ۹۲ تفاوت های با سایر انتخابات دارد که افزایش بصیرت و اگاهی مردم را نیازمند است به طوری که چندی پیش فیروزابادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آثار فتنه ۹۲ پیداست، گفت: " برنامه ریزی ها و جهت گیری ها و پول هایی که در دو سه سال اخیر خرج شده، ساختاری را بوجود آورده که ممکن است به نام دفاع از ولایت و شعار امام زمان (عج) و دفاع از عدالت، کار خود را انجام دهد. " شاید یکی از دلایل اصلی نامگذاری امسال توسط رهبر انقلاب به نام « سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی» همین امر باشد.

ایشان در پیام نوروزی فرمودند: " در زمینه ی امور سیاسی، کار بزرگ سال ۹۲، انتخابات ریاست جمهوری است که در واقع مقدرات اجرائی و سیاسی و به یک معنا مقدرات عمومی کشور را برای چهار سال آینده برنامه ریزی می کند. ان شاءالله مردم با حضور خودشان در این میدان هم خواهند توانست آینده ی نیکی را برای کشور و برای خودشان رقم بزنند. "

رهبر انقلاب همچنین درنخستین روز از سال ۱۳۹۲، در حرم رضوی فرمودند: " انتخابات مظهر حماسه سیاسی و اقتدار نظام اسلامی واراده ملی و آبروی نظام است.
حضور گسترده مردم و شور انتخاباتی علاوه برتامین امنیت کشور، تهدیدهای دشمنان را بی اثر و آنان را نا امید خواهد کرد" .

به واقع حضور گسترده و با بصیرت مردم درانتخابات ریاست جمهوری و بینش کافی برای انتخاب اصلح و هوشیاری در برابر فتنه می تواند از مصداق های بارز حماسه سیاسی باشد.