به گزارش پارس به نقل از ایسنا، واحد تابعه این خودروسازی ژاپنی در مالزی در تلاش است تا باتری های موردنیاز نخستین خودروی تمام برقی مالزی را در همین کشور به تولید برساند.

شرکت میتسوبیشی با تعدادی از شرکت های قطعه سازی مالزی وارد مذاکره شده است تا زمینه های لازم برای بومی سازی قطعات این خودروی برقی را فراهم کند. این کار هزینه تولید این خودرو نیز کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر باتری نخستین خودروی برقی مالزی از ژاپن تامین می شود. این خودرو ۱۳۶ هزار و ۱۱۸ رینگیت در بازار مالزی قیمت گذاری شده است. میتسوبیشی قصد دارد ۵۰ دستگاه از این خودروی برقی را تا پایان مارس ۲۰۱۴ در مالزی بفروشد.

مالزی برنامه ریزی کرده تا ۱۰ درصد تولیدات صنعت خودروسازی این کشور مربوط به خودروهای سبز باشد و تا سال ۲۰۲۰ نیز آلایند کربن دی اکسید ناشی از خودروهای تولیدی این کشور تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

نخستین خودروی برقی مالزی دارای موتوری با گنجایش ۶۶۰ سی سی بوده و دارای پکیج وارانتی پنج ساله است. این خودروی چهار سرنشین دارای یک سیستم سرگرمی تاچ اسکرین بوده و سیستم موقعیت یاب بین المللی هم دارد. سیستم کنترل خودکار آب و هوا، تهویه هوا و شش ایربرگ نیز از دیگر امکانات این خودرو هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خودرویی جاست اتو، این خودرو با هر هشت ساعت شارژ باتری هایش قادر است به صورت پیوسته ۱۶۰ کیلومتر را بپیماید. حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. باتری های این خودرو را می توان حتی از طریق برق خانگی نیز شارژ کرد.