به گزارش پارس به نقل از رسا، انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی بستر تحولات و اتفاقات تاریخی عبرت آموزی بوده است که با هوشیاری خواص و تببین صحیح آنها می تواند مسیری روشن برای پیمودن ادامه این راه پر فراز و نشیب را فراهم سازد. ششم فرودین نیز یکی از روزهایی بود که حادثه ای مهم در تاریخ انقلاب ورق خورد که می تواند عبرت آیندگان باشد. در این روز مقارن با ایام نوروز سال۱۳۶۸ آقای منتظری که به دلیل سوابق انقلابیش از سوی مجل خبرگان به عنوان قائم مقام رهبری منصوب شده بود به دستور امام خمینی (ره) طی پیامی تاریخی عزل شد.


ساده لوحی آقای منتظری در برخورد با تحولات سیاسی انقلاب اسلامی و ایجاد پایگاهی امن برای منافقین و عناصر ضدانقلاب در دفترش همچنین حمایت های بی پرده از آنان از دلایلی بود که امام را به این تصمیم واداشت.


در این بین ارتباط اطرافیان ناسالم آقای منتظری با عناصر بیگانه و رسانه های اپوزیسیون هم قابل توجه است.


حجت الاسلام والمسلمین ری شهری وزیر اطلاعات وقت در خاطرات خود (سنجه انصاف ص۲۷۴) می گوید: پیام امام به مهاجرین جنگ تحمیلی (۲/۱/۶۸) به روشنی نشان می داد که ایشان تصمیم خود را در مورد برکناری آقای منتظری گرفته ؛ اما دو روز بعد از این پیام، حادثه ای پیش آمد که ظاهرا موجب تسریع در این امر و تشدید برخورد امام با منتظری شد و آن این بود که نامه محرمانه منتظری به امام که مربوط به هشت ماه قبل می شد و در آن نامه، آقای منتظری نسبت به اعدام منافقین اعتراض کرده بود از رادیو بی بی سی منتشر شد.


برای این جانب تاکنون مشخص نیست که چه کسی نامه یاد شده را به بی بی سی داده؛ لیکن به نظر می رسد پس از انتشار پیام امام به مهاجرین جنگ و روشن شدن تصمیم امام در مورد برکناری آقای منتظری، برخی از هواداران ایشان که دسترسی به آن نامه داشته اند، برای نشان دادن منشا اختلاف امام و آقای منتظری، نامه مورد اشاره را منتشر کرده باشند.


آقای منتظری در مورد پخش نامه خود به امام از رادیو بی بی سی می گوید: با کمال تعجب مشاهده شد فردای آن روز که من نامه ۴/۱ را برای بیت امام فرستادم، نامه محرمانه من خطاب به مرحوم امام که درباره اعدام ها بود و مربوط به هشت ماه قبل می شد، از طریق بخش فارسی رادیو بی بی سی خوانده شد و پیدا بود که اگر امام این قضیه را می فهمیدند به شدت عصبانی می شدند، بخصوص اگر به ایشان بگویند این نامه از طریق بیت من برای بی بی سی فرستاده شده است. (خاطرات آقای منتظری ص ۶۷۲)


پس از این حادثه امام خمینی (ره) در تاریخ ۶ فرودین ۶۸ طی نامه ای خطاب به آقای منتظری مخالفت خود را با رهبری آینده ایشان صریحا اعلام کرد.


کوتاه سخن اینکه رییس بخش فارسی بنگاه خبرپراکنی بی. بی. سی ۲۰ سال پس از این حادثه در ایام فتنه ۸۸ با حضور در منزل آقای منتظری با وی به گفت‎ وگوی اختصاصی پرداخت و اتهامات واهی وی به نظام را به ابزاری برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی مبدل کرد