به گزارش پارس به نقل از فارس، در دومین روز از سال نو، مراسمی با حضور سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران، مسئولین نهادها و دفاتر ایرانی، دانشجویان و جمع کثیری از ایرانیان مقیم ژاپن بهمراه خانواده خود و با تعدادی از ژاپنی های علاقمند به فرهنگ و هنر ایرانی مراسم جشن نوروز سال ۱۳۹۲ شمسی در سالن فردوسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد.

رضا نظر آهاری سفیر ایران در توکیو ضمن آرزوی سال خوب همراه با سلامتی برای ایرانیان مقیم ژاپن، سال نو را به همه ایرانیان تبریک گفت.

وی با اشاره به فعالیت های سفارت در مدت زمان مسئولیتش بعنوان سفیر ایران، اظهار داشت که علاقمند است در مناسبت های آینده بتواند با کلیه ایرانیان مقیم ژاپن دیدار کند.

سفیر ایران ضمن بیان این موضوع که رسیدگی به مشکلات ایرانیان از اولویت وظایف نمایندگی است، خواستار تعاملات بیشتر ایرانیان با سفارت شد.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسئولیت های سفارت ایران حمایت از حقوق شهروندان ایرانی مقیم ژاپن و رسیدگی و پیگیری به مشکلات آنهاست.

نظر آهاری در مراسم جشن نوروز به عملکرد بخش کنسولی سفارت اشاره کرده و گفت: عمده کارهای اداری ایرانیان مربوط به این بخش است و انتظار داریم کلیه ایرانیانی که در ژاپن زندگی می کنند پیشنهادات و مشکلات خود را به سفارت منعکس کنند و مطمئن باشند مسائل و مشکلاتشان مورد ملاحظه قرار می گیرد و سعی و تلاش خواهد شد آنها را برآورده کنند.

وی در بخش دیگر از اظهارات خود به زندانیان ایرانی که سهواً و یا عمداً جرمی مرتکب شده و در ندامتگاه ژاپن به سر می برند اشاره کرده و افزود: مسئولین پی گیرند تا بتوانند قرار داد انتقال زندانیان ایرانی را به کشور تسهیل کنند تا در سال جدید شاهد جابجایی زندانیان ایرانی به کشورمان باشیم.