به گزارش پارس، مهر به نقل از سانا نوشت، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بر تعهد خود به ادامه حمایت از مخالفان در سوریه تاکید اما در عین حال ادعا کرد از تبدیل سوریه به پناهگاهی برای افراط گرایی نگران است.

باراک اوباما که جمعه در امان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالله دوم شاه اردن شرکت کرده بود، بار دیگر تاکید کرد با تمام وسایل و تجهیزات از مخالفان در سوریه حمایت می کند، وی حاضر نشد گروههای افراطی تروریستی وابسته به القاعده را مستثنی کند. اوباما ادعا کرد حمایتهایش از مخالفان به توقف خشونتها در سوریه کمک خواهد کرد.

رسانه های آمریکایی اخیرا تاکید کرده بودند آمریکا گروهی از تروریستهای مسلح را در اردن پیش از اعزام به سوریه از طریق مرزهای اردن برای پیوستن به گروههای تروریستی آموزش داده است.

اوباما مدعی شد آمریکا در سوریه دخالت نظامی نکرده و آنچه انجام خواهد داد، به پایان خونریزی در نزدیک ترین زمان ممکن کمک خواهد کرد. رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرد از مسئولیت کشورش در قبال تحریک طایفه ای در منطقه شانه خالی کند و در این باره گفت: شکاف طایفه ای با جهان متمدن تناسبی ندارد و به ایجاد شغل و آوردن مواد غذایی برای کودکان و رشد اقتصادی و عدم ایجاد الگویی برای جهان عرب منجر نخواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در خصوص اردن اظهار داشت آمریکا به امنیت اردن و کمک به این کشور در زمینه اقتصادی پایبند است.

عبدالله دوم نیز از افزایش خشونت در سوریه و پیامدهای خطرناک آن برای منطقه ابراز نگرانی کرد و از جامعه جهانی خواست برای آنچه وی مرحله انتقالی در این نزاع خواند، دست به تحرک بزند.

حضور دو هزار تروریست تونسی در سوریه

از سوی دیگر خبرگزاری سوریه به نقل از یک روزنامه تونسی فاش کرد حدود دو هزار جوان تونسی در صفوف گروههای تروریستی مسلح در سوریه می جنگند، یک تروریست تونسی ملقب به ابوقصی که با این گروههای مسلح به اقدامات تروریستی دست می زند، به این روزنامه گفته است این جوانان تونسی، از رده های سنی مختلفی هستند، برخی دانش آموز، دانشجو و برخی کارگر و بیکار هستند.

وی افزود خط مستقیمی برای اعزام این تروریستها از طریق بنغازی لیبی برقرار شده است و گروهی موسوم به گردانهای الدرنه از لیبی وارد سوریه شده است. این تروریست گفته است از جنگیدن در کنار این گروهها پشیمان شده است، چرا که آنها از جوانان تونسی برای ویرانی سوریه کمک می گیرند که به نفع اعراب نیست. وی اذعان کرد گروههای تروریستی با جوانان تونسی به مثابه برده و اسیر رفتار می کنند و این مسئله سبب شده است از سوریه فرار کند و به تونس بازگردد.