به گزارش پارس" عمر الغول" روز جمعه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: دیدار اوباما با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، دستاورد خاصی به همراه نداشت. ما از حرف های زیبا و ابراز امیدواری برای تشکیل دولت فلسطین به ستوه آمده ایم. علاوه بر اوباما بسیاری از مردم و رهبران جهان آرزوهای زیبایی برای ملت فلسطین دارند ولی این قضیه مشکل ما را حل نمی کند.

وی افزود: اوباما بر خلاف آرزوهایی که مطرح کرد در عمل هیچ اقدامی در راستای تشکیل دولت مستقل فلسطین با حاکمیتی مستقل و دموکراتیک انجام نمی دهد و به هیچ وجه اشاره ای به مخالفت احتمالی دولتش با رژیم افسارگسسته صهیونیستی نکرد.

مشاور نخست وزیر فلسطین در رام الله تاکید کرد: اوباما سعی کرد در صحبت های خود از واژه های کم رنگ و کم تاثیر استفاده کند تا احساسات نتانیاهو و سران تندرو اسرائیل آزرده نشود و برای فلسطینی ها هیچ چیز جز آرزو ارائه نکرد.

الغول با اشاره به دیدگاه تشکیلات خودگردان در باره تلاش های آمریکا به عنوان میانجی فرایند سازش، خاطر نشان کرد: ما می خواهیم که آمریکا به عنوان هم پیمان اسرائیل دخالت کند و اگر واقعا خواهان صلح و حمایت از منافع خود در منطقه است و به حمایت از اسرائیل و سیاست های این رژیم می اندیشد، به طور جدی وارد عمل شود.

وی تاکید کرد: اوباما با حمایت لابی صهیونیستی" ایپک" و محافظه کاران صهیونیست و دیگر هواداران اسرائیل در آمریکا به ریاست جمهوری رسید و به همین سبب آن ها او را تحت فشار گذاشتند تا به اسرائیل برود و روابط خود را با کابینه نتانیاهو از سر بگیرد.